اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

استفاده از 18 میلیون بوته گل و 1200 المان در فضاسازی نوروزی شهر مشهد

شهردار مشهد گفت: بیش از ۱۸ میلیون بوته گل فضای شهر مشهد را زینت داده و هزار و دویست المان گل در 805 نقطه سطح شهر میزبان چشمان زائرین و مجاورین امام رضا (ع) خواهد بود.

استفاده از 18 میلیون بوته گل و 1200  المان در فضاسازی نوروزی شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد اظهار کرد: بیش از ۱۸ میلیون بوته گل فضای شهر مشهد را زینت داده و هزار و دویست المان گل در ۸۰۵ نقطه سطح شهر میزبان چشمان زائرین و مجاورین امام رضا (ع) خواهد بود.

وی افزود: ۱۶ المان تعاملی نیز برای اولین بار در این شهر جانمایی شده و مردم می‌توانند قسمتی از داستان المان باشند، به این معنی که مردم می‌توانند با المان کنش انجام داده و ارتباط برقرار کنند و المان نیز به کنش آنان واکنش نشان می‌دهد.

ارجائی در ادامه گفت: برای مثال سیاوش شاهنامه برای اثبات بی‌گناهی خود باید از آتش گذر می‌کرد و همین داستان در المان شبیه‌سازی‌شده و مردم باید از خان سیاوش عبور کنند. المان دیگری داریم که به دیوان حافظ تفال می زند یا المان میدان بسیج می‌تواند هر بخشی که مردم از زندگی امام رضا (ع) را بخواهند را برایشان روایت کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول