اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رشته‌های تحصیلی متناسب با بوم هر شهر خراسان‌شمالی جایگزین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در طرح آینده پژوهی رشته تحصیلی، رشته‌های منسوخ کمرنگ‌تر می‌شوند و متناسب با بوم هر شهر رشته‌های جدید جایگزین شود.

رشته‌های تحصیلی متناسب با بوم هر شهر خراسان‌شمالی جایگزین خواهند شد

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۸۸ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ هنرستان در رشته های کاردانش و ۲۸ مورد فنی حرفه ای هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان ۵۸ هنرستان پسرانه و ۳۳ هنرستان دخترانه فعال هستند، ادامه داد: دغدغه ما این است که دانش آموزان به سمت فنی و حرفه ای و کاردانش سوق پیدا کنند تا از ابتدا در جهت اشتغال این افراد برنامه ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه کشورهای توسعه یافته به سمت آموزش عملی دانش آموزان در مراکز آموزشی هستند، گفت: قطعا رشته های نظری تولید علم نیز در کنار این نوع نگاه جایگاه خود را حفظ خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضریب کشور در میزان نسبت مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش در مقایسه با نظری تا رسیدن به جایگاه مورد نظر فاصله دارد و اکنون در کشور ۳۵ درصد مدارس هنرستانی بوده و رشته های نظری ۶۵ درصد هستند که این آمار در خراسان شمالی ۳۳ درصد هنرستان ها و ۶۶ درصد نظری است.

این مقام مسئول بیان داشت: در استان خراسان شمالی از ۱۶۰ رشته کاردانش ۶۰ رشته و از بین ۴۱ رشته در مدارس فنی و حرفه ای ۲۱ رشته  تدریس می شود که در سال های اخیر برخی از این رشته ها منسوخ شده اند.

اکبری به طرح آینده پژوهی رشته از طرف آموزش و پرورش خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این طرح هدف بر این است که رشته های منسوخ کمرنگ تر شود و متناسب با بوم هر شهر رشته‌های جدید جایگزین شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در شهرستان رازوجرگلان، دو هنرستان دخترانه و پسرانه با رشته بوم منطقه به بهره برداری خواهد رسید، که هنرستان دخترانه با رشته بومی فرش و هنرستان پسرانه با رشته بوم پرورش اسب ایجاد می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول