اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای پویش«همراهان سفر ایمن»در زنجان/ افزایش 70 درصدی تردد در آزادراه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای پویش «همراهان سفر ایمن» در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: این پویش در راستای کمک به استراحت رانندگان و کاهش حوادث اجرا می‌شود.

اجرای پویش«همراهان سفر ایمن»در زنجان/ افزایش 70 درصدی تردد در آزادراه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با آغاز تعطیلات نوروزی سفرهای نوروزی هم بعد از دو سال که به دلیل شیوع ویروس کرونا با اختلال جدی مواجه شده بود هم آغاز شده است.

دستگاه‌های مرتبط با ایجاد تسهیلات سفر برای مردم، هم در این ایام به تکاپو افتاده و هر کدام بر اساس وظایف محوله اقداماتی را برای تسهیل امور برای این مهم پیش‌بینی کرده است.

در این رابطه مسؤولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم در راستای کمک به کاهش تصادفات جاده‌ای پویشی را طراحی و اجرا خواهد کرد که عبدالحسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه به اجرای پویش «همراهان سفر ایمن» اشاره کرد و گفت: اجرای این پویش از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان شعار انتخاب شده برای پویش «همراهان سفر ایمن» را «2 ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت» عنوان و تصریح کرد: محل اجرای این پویش در مجتمع پاسارگاد واقع در ۹۲ کیلومتری لاین شمالی آزادراه زنجان- قزوین پیش‌بینی شده است.

وی داشتن استراحت و تمدد اعصاب را یکی از اهداف برگزاری پویش «همراهان سفر ایمن» اعلام کرد و گفت: در این مجتمع‌ها برنامه‌های شاد و هنری همراه با موسیقی محلی، با عرضه محصولات فرهنگی و هنری با همکاری ارگان‌های ذیربط از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه خواهد شد.

علی‌اکبری ادامه داد: ناوگان مسافربری استان زنجان در ایام نوروز با همه ظرفیت به شرط ارائه کارت تزریق دو دز واکسن یا تست pcr منفی فعال خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تفاوت موجود در نوع فعالیت ناوگان مسافربری را افزایش نیافتن قیمت بلیت‌ به مانند سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: افزایش نیافتن بلیت مربوط به همه کشور از جمله استان زنجان است.

وی از فعال بودن ۳۱ راهدارخانه در محورهای استان زنجان به مانند طرح زمستانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: این راهدارخانه‌ها با استفاده از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و با استقرار ۵۰۰ نفر از نیروهای فعال راهداری فعالیت خواهند کرد.

علی‌اکبری با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی شرایط جوی در ایام نوروز متغیر خواهد بود به رانندگان توصیه کرد، ملاحظات منطبق با شرایط جوی را به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی فعال در محورهای استان زنجان را ۲۵ واحد اعلام کرد و افزود: طی چند روز گذشته فاز نخست دو  مجتمع که یکی از آنها در محور قدیم زنجان به تاکستان با نام «الماس غرب» و دیگری در انتهای حوزه آزادراه زنجان - قزوین با نام مجتمع «ملل» فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌بینی برای افزایش سفرهای نوروزی گفت: افزایش میزان ترددها از همین حالا رخ داده است به طوری که تردد‌های ثبت شده در دو آزادراه زنجان- قزوین و زنجان- تبریز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد و در مجموعه محورها حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

علی‌اکبری متغیر بودن شرایط جوی در ایام نوروز را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کاربران جاد‌ه‌ای در مسیر شمال غرب قبل از آغاز سفر از طریق سایت ‏www.۱۴۱.ir و همچنین سامانه ۱۴۱ از وضعیت محورهای مورد نظر کسب اطلاع کنند

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول