اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس۴۶ امام‌زاده و بقاع متبرکه لرستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه لرستان از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس ۴۶ امام‌زاده و بقاع متبرکه استان از امروز تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس۴۶ امام‌زاده و بقاع متبرکه لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام نوروز، این طرح را فرصتی برای خانه‌تکانی دل عنوان و اظهار کرد: این طرح در امام زادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این‌گونه برنامه‌ها این است که ضمن شناساندن بیشتر امام‌زادگان، مردم از ظرفیت این بزرگان بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ۴۶ امام‌زاده و بقعه مبارکه استان اجرایی می‌شود، افزود: مبلغین به طور شاخص در ۲۰ مکان فعالیت خواهند داشت.

طباطبایی بیان داشت: بیشترین هزینه‌ها باید در حوزه معارف و قرآن صرف شود، اما متاسفانه موقوفات قرآنی در استان نداریم.

وی بر ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف قرآنی تاکید و تصریح کرد: نداشتن موقوفات قرآنی یک ضعف است که باید اهمیت این موضوع تبلیغ و ترویج شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراکز دینی استان، گفت: در راستای تبدیل شدن بقاع به قطب فرهنگی، اوقاف از ابتدای سال آینده پای کار بوده و طرح‌هایی همچون آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط فرهنگی و اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان را اجرا خواهد کرد.

طباطبایی همچنین به برخی اقدامات اداره‌کل اوقاف از زمان شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای کمک‌های مومنانه برای نیازمندان، از محل درآمد موقوفات و امام‌زادگان، ۲۵ هزار بسته معیشتی و ۲۰۰ هزار پُرس غذای گرم توزیع شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول