اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری نخستین کنگره شعر «کبوتران ناگهان» در مازندران

همزمان با یادواره شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی نخستین کنگره شعر «کبوتران ناگهان» استان مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کنگره شعر «کبوتران ناگهان» در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، محسن قبادیان در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی که هم‌زمان با ساعت شهادتش در مزارش واقع در امام‌زاده کمالدین سرخ‌کلا سوادکوه برگزار شد با اشاره به کسب اجازه از خانواده این شهید به رونمایی نخستین کنگره شعر «کبوتران ناگهان» استان مازندران یادواره شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی» خبر داد.

دبیر علمی نخستین کنگره شعر «کبوتران ناگهان» استان مازندران یادواره شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی»، اهداف این کنگره را آشنایی با شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس شهرستان سوادکوه، استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم راه روشن شهدا به نسل کنونی و آینده و آشنایی با ابعاد اخلاقی و انسانی شهدای مدافع حرم ذکر کرد.

وی اظهار کرد: حرم و حریم عشق و ایثار، حرم و شکوه انتظار، حرم و پاسداری از زیبایی‌ها و معنویت‌ها، حرم و حریم الهی، حرم و حریم  امامت و ولایت و حرم و حریم آفتاب عدالت حضرت علی(ع) به عنوان موضوع‌های کنگره ذکر کرد.

قبادیان، زبان مورد نظر اشعار کنگره را زبان فارسی و زبان تبری(مازندرانی) ذکر کرد و افزود: شرکت در سنین و در قالب‌های مختلف شعری آزاد است.

دبیر علمی نخستین کنگره شعر «کبوتران ناگهان» استان مازندران یادواره شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی» با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند شرایط مختلف شرکت در کنگره را با مراجعه به آگهی این کنگره دریافت کنند، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در نخستین کنگره شعر «کبوتران ناگهان» استان مازندران یادواره شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی» می‌توانند آثار خود را در قالب محیط ورد به شماره واتس اپ و تلگرام ۰۹۱۱۵۹۳۴۲۱۰ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۱ ارسال کنند و به ۶ اثر برتر فارسی و ۶ اثر برتر تبری لوح تقدیر، تندیس کنگره و مبلغ ۱۲ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

*حضور در مجالس شهدا، دلی است

مشاور عالی فرمانده کل سپاه نیز در اولین سالگرد (لحظه شهادت) شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی در سرخ‌کلا سوادکوه با بیان اینکه حضور در جلسات شهدا دلی و قلبی است، گفت: سبک جنگی امام حسین بیان شد که اگر دشمن هزار به یک هم حمله کرد نمی‌توان از  پیمان با امام و خدا خارج شد.

سردار خسرو عروج، افزود: امام فلسفه جنگی را این‌گونه بیان کرد که اگر شهید شویم، برنده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دیه خون شهدا خود خداست و امام راحل مرد خدا، فقیه، فرمانده، حکیم و سیاست‌مدار بود و فرمودند که در دست شما ذغال باشد دنیا‌ آن را جواهر و اگر دست شما جواهر باشد، دنیا آن را زغال می‌بینند.

مشاور فرمانده کل سپاه، گفت: وقتی از اطرافیان شهدا درباره شهدا پرسش شود، می‌گویند: «این شهدا از بهترین‌های طایفه ما هستند» و شجاعت رزمنده، اتحاد‌ می‌آفریند و بین قلوب مردم تفاهم ایجاد می‌کند و سبک جنگی و نوع مبارزه امام راحل در دنیا بی‌نظیر است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول