اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

زائرانی با اراده اربعینی در شهر کریمه اهل‌بیت(س)

امسال بعد ازدو سال محدودیت کرونایی، شهر کریمه اهل بیت(س) آغوش خود را به روی منتظران حضرت مهدی(عج) با اراده‌ای از جنس اربعین باز کرد.

زائرانی با اراده اربعینی در شهر کریمه اهل‌بیت(س)

خبرگزاری فارس از قم - هیفاء پردل: شب و روز نیمه‌شعبان مهم‌ترین روز و نقطه عطفی  برای شیعیان بلکه برای همه مستضعفان عالم به شمار می‌رود چرا که نه تنها شیعیان عالم، بلکه همه مستضعفان، مظلومان و آزادگان عالم از هر دین و زبانی منتظر لحظه قیام حضرتش هستند.

روز میلاد امام عصر(عج)، شیعیان و آزادگان در کشورهای مختلف مراسم و جشن ویژه و در کنار آن دعا برای ظهور برگزار می‌کنند. در ایران اسلامی مراسم وجشن نیمه شعبان در سراسرکشور با شکوه برگزار می‌شود، اما جشن نیمه شعبان در کشور ما با محوریت مسجد مقدس جمکران است.

با توجه به این که در دو سال بحران کرونا، عاشقان ومنتطران مهدی موعود(عج) از حضور در جشن میلیونی این مسجد و شهر قم محروم بودند، ولی امسال  با بهبود شرایط مسجد جمکران آغوش گرم خود را به روی منتظران با اراده اربعینی باز کرد.

امسال  همه دستگاه‌های اجرایی و همچنین نهادهای مردمی وجهادی برای پذیرایی از صدها هزار زائر همه امکانات خود را بسیج کردند.

با قدم گذاشتن در بلوار پیامبر اعظم (ص) در محدوده این مسجد، ذهن به سمت مسیر اربعینی نجف به کربلا می رود، چرا که امسال حال‌وهوای خدماتی از نوع اربعین حسینی در شهر قم شکل گرفته است. در گوشه گوشه این بلوار و عمود به عمود آن، موکب‌های مردمی با عشق به امام عصر(عج) بهترین امکانات و ظرفیت‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

از موکب مردمی اهالی با صفای سیستان و بلوچستان در سیاه‌چادر و پذیرایی با خرمای جنوب کشور تا موکب هیئت انصارالله معروف به حوثیون یمن و کتائب حزب‌الله و موکب مردمی اهالی قم و استان‌های دیگر را می‌توان در این بلوار دید.

جدای از پذیرایی، امسال موکب‌های نیمه‌شعبان به سمت فعالیت فرهنگی ورود کرده‌اند. از تبلیغ برای عفاف وحجاب تا فرزندآوری و ازدواج آسان گرفته تا پاسخ به شبهات دینی، شاخص‌ترین نوع فعالیت موکب‌ها به شمار می‌رود.

در موکب انصارالله تمثال‌هایی از سردار دل‌ها به چشم می‌خورد و خادم موکب که نامش «حسن محمد» است، در گفت‌وگو با فارس می‌گوید:  اینجا ضمن پذیرایی با غذای سنتی یمنی از زائران، درباره فلسفه مقاومت مردم مظلوم یمن و اطلاع‌رسانی در ارتباط با شبهات دشمن علیه مسئله ظهور فعالیت می‌کنیم.

 دربین این موکب‌ها آن‌چه که قابل تامل بود وجود موکب‌هایی بود که بهترین نوع پذیرایی را در اختیار زائران قرار می‌داد، درحالی که خادمان موکب، خود جزو اهالی محروم شهر قم بودند. یکی از مسئولان این موکب بیان می‌کند: از چند ماه قبل بلکه از سالیانی قبل، منتظر این خدمت بودیم. خدمت به عاشقان حجت‌بن‌الحسن(عج) بهترین نوع خدمت است. فرقی نداد دارا باشی یا ندار .

از نکته‌های دیگر در این بلوار، تعداد قابل توجه موکب‌هایی بود که به مهاجران افغانستانی تعلق داشت. عکس سردار دل‌ها و شهدای مدافع حرم فاطمیون دراین موکب‌ها خودنمایی می‌کرد. بیرون موکب پیرمردی توجه مرا به خود جلب می‌کند که با اخلاص کفاشی می‌کرد و کفش زائران را تعمیر می‌کرد.

نامش سید علی حسینی است و اظهار می‌کند: ما منتظر حضرت حجت(عج) هستیم و باید پای زائرانی که مسافت طولانی در این محدوده پیاده می آیند را ببوسیم.

در این بلوار جلوه‌های زیبای فراوانی دیده می‌شود. از غرفه تعهد با شهدا و تمثال‌های سردار دل‌ها تا پذیرایی خردسالان و مردمی از سوریه و پاکستان و هند. اینجا اربعین دیگری در شهر قم شکل گرفته است.

انتهای پیام/۷۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول