اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقاومت فلسطین: گسترش شهرک‌سازی‌ها در قدس، صاعقه یک انفجار است

حماس و جهاد اسلامی رشد قارچ گونه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری را تجاوز و جنایتی آشکار خواند و درباره تبعات آن هشدار داد.

مقاومت فلسطین: گسترش شهرک‌سازی‌ها در قدس، صاعقه یک انفجار است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنجشنبه اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب زمین‌هایی در جنوب شرق قدس اشغالی به منظور ساخت یک شهرک صهیونیست نشین شامل ۲۵۰۰ واحد مسکونی در آنجا را محکوم کرد.

به نوشته العهد، قاسم افزود: شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری  و قدس اشغالی جنایت و تجاوزی آشکار در برابر چشم جهانیان و نقض همه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی در مخالفت با تداوم شهرک‌سازی غیرقانونی در خاک فلسطین است.

وی تصریح کرد: از همین رو تشکیلات خودگردان می بایست با اتخاذ تصمیم فوری برای توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر دست مقاومت مردمی در مقابله با شهرک‌سازی و شهرک‌نشینان که سرزمین‌های فلسطینی را در سراسر کرانه باختری به سرقت می‌برند را باز گذارند.

سخنگوی حماس افزود: ما از نهادهای حقوق بشری و آزادگان جهان می‌خواهیم برای محکومیت و توقف شهرک‌سازی ‌ها که به منظور یهودی‌سازی سرزمین فلسطین انجام می‌شود، اقدام کنند.

قاسم گفت:گسترش سرعتی شهرک‌سازی‌ها در قدس و کرانه باختری هرگز به رژیم اشغالگر مشروعیتی در تصاحب سرزمین تاریخی فلسطین را نمی‌دهد و از اراده ملت ما و اصرار آن در پایبندی به خاک و همه اشکال مقاومت در حمایت از خاک فلسطین تا آزادسازی کامل آن و بازگشت آوارگان فلسطین کم نمی‌کند.

احمد المدلل یکی از مقامات جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد که با تشدید جرایم رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس اشغالی نبرد واقعی در این شهر شروع شده و صاعقه یک انفجار جدید است که شروع به شعله ور شدن کرده است.

المدلل گفت: ملت فلسطین و گروه های آن از رویارویی با رژیم اشغالگر عقب نشینی نخواهند کرد. شهر قدس روی بشکه ای از باروت است که به روی اشغالگران منفجر خواهد شد و این نبرد همه فلسطینیان است.

او با بیان اینکه قدس همواره روی میز گروه‌های فلسطینی است، گفت: نبرد ماه مه گذشته سیف القدس با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و قدس محور درگیری با دشمن است.

المدلل تاکید کرد: گروه های فلسطینی از شهر قدس و اهالی آن که نوک پیکان امت عربی و اسلامی در مقابله با جرایم رژیم اشغالگر علیه قدس و مسجد الاقصی است، حمایت می‌کنند.

او از آحاد ملت فلسطین خواست با برپایی تظاهرات در همه سرزمین های فلسطینی از مردم قدس حمایت کنند.

نادی الاسیر الفلسطینی هم روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی معروف به کیتر با حمله به دو سلول زندان النقب اسرای فلسطینی را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

بنا به این گزارش این اسرا از جنبش جهاد اسلامی فلسطین هستند که مورد هجمه یکی از خشن ترین نیروهای سرکوبگر صهیونیست قرار گرفتند.

نظامیان صهیونیست همچنین عصر امروز با حمله به روستای بدرس در غرب رام الله با شماری از شهروندان فلسطینی درگیر شدند و دو جوان فلسطینی را به ضرب گلوله واقعی زخمی کردند.
حمله نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در شهر البیره نیز حمله کرده و به سمت آنها گلوله های گاز شلیک کردند که منجر به آسیب دیدن شماری از آنها شد.

رژیم صهیونیستی همچنین روز چهارشنبه گذشته در راستای گسترش شهرک‌سازی‌ها با ساخت ۷۳۰ واحد جدید صهیونیست‌نشین در شهرک «بسغات زئیف» واقع در اراضی بیت حنینا در شمال قدس اشغالی موافقت کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول