اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: مجوز داروخانه طبق روالی قانونی صادر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک شایعات وجود هرگونه سفارش و توصیه در خصوص دریافت مجوز داروخانه توسط فرزند یکی از مسئولین در استان مرکزی را تکذیب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: مجوز داروخانه طبق روالی قانونی صادر می‌شود

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر دریافت مجوز داروخانه توسط فرزند یکی از مسئولین در استان مرکزی ضمن تکذیب استفاده از هرگونه سفارش و توصیه در این خصوص اظهار کرد: در روند صدور اخذ مجوز داروخانه نیاز به هیچ‌گونه سفارش و توصیه‌ای نیست چراکه تمامی فارغ‌التحصیلان رشته‌های داروسازی می‌توانند درخواست خود را در سامانه مربوطه ثبت می‌کنند و بر اساس سوابق و امتیازاتی که به دست می‌آورند و شهری که انتخاب می‌کنند می‌توانند مجوز را اخذ کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه سفارش و دستور در طی روال قانونی اخذ مجوز برای فرد خاصی انجام‌نشده، افزود: فرد نامبرده شده بیش از یک سال گذشته درخواست خود را در سامانه ثبت کرده و بعد از انجام کلیه روال قانونی مجوز را اخذ می‌کنند؛ زمانی که مجوز هر داروساز صادر می‌شود اطلاع‌رسانی خواهد شد و همزمان با وی به دو نفر دیگر نیز اطلاع‌رسانی شده و مدارک آنها در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح و بعد از آن مجوز بهره‌برداری صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک بیان کرد: البته این نکته حائز اهمیت است که با توجه به برون‌سپاری‌های دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت داروسازان به وی پیشنهاد تحویل داروخانه بیمارستان امیرکبیر اراک داده می‌شود که موافقت نکرده و نظرش خدمت‌رسانی به مردم شهر خمین بوده است.

جمالیان افزود: این حق طبیعی هر فردی است که در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تحصیلات لازم را دارد بعد از انجام دوره‌های لازم در بخش خصوصی فعالیت کند و فرد مذکور هم مثل بقیه افراد از حق طبیعی خود استفاده می‌کند و هیچ‌گونه نیاز و ارتباطی با شغل پدر فرد نامبرده نداشته و بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی امروز مطلع شدم که فرزند یکی از مسئولین استان مرکزی است.

وی اراک تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه سفارشی مبنی بر همکاری دانشگاه علوم پزشکی با فرد نامبرده انجام نشده و کلیه روال قانونی بررسی مدارک توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده که در نهایت مجوز فعالیت داروخانه به وی صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک با اشاره به اینکه با توجه به افزایش جمعیتی که در شهر خمین داریم شاهد افزایش داروخانه‌ها نیز هستیم، گفت: این یک امتیاز بسیار مثبت برای خدمت‌رسانی به مردم در این شهرستان است و مجوز خمین تنها به وی داده نشده و همزمان به دو نفر دیگر داده شده بود و این هم بر اساس جمعیت منطقه‌ای و قانون است.

جمالیان تأکید کرد: از نظر دانشگاه علوم پزشکی داروسازی که در شهرستان‌ها داروخانه خود را تأسیس کند کمک بسیار بزرگی به مناطق کوچک‌تر می‌کند چراکه نیازهای مردم را رفع می‌شود و طبق بررسی‌های ما وی می‌توانست داخل شهر اراک نیز این مجوز را دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کنم هیچ‌گونه سفارش، توصیه و دخل و تصرفی در خصوص اخذ و روال مجوز داروخانه کریمی نشده و وی یکی از افرادی بود که در مراکز تحقیقاتی شهید بهشتی همکاری می‌کرد و سابقه و نمره بسیار قابل قبولی در حوزه پژوهش دارد و امروز که به استان خودش می‌خواهد خدمت کنند بسیار جای مباهات دارد و افتخاری است که فرزندان استان مرکزی بعد از پایان تحصیلات در وطن خود خدمت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول