اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا بودجه کرونا را به اوکراین داد و دچار کسری بودجه شد

آمریکا در قانون جدید بودجه 1.5 تریلیون دلاری، 13.6 میلیارد دلار به اوکراین تخصیص داده و این در حالی است که در بخش مقابله با کرونا با کسری بودجه مواجه است.

آمریکا بودجه کرونا را به اوکراین داد و دچار کسری بودجه شد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه هفته جاری (24 اسفند ماه)، لایحه بودجه 1.5 تریلیون دلاری برای سال مالی فعلی آمریکا که از اکتبر ماه آغاز شده را به امضا درآورد و این لایحه به قانون تبدیل شد. طبق آن 13.6 میلیارد دلار تحت عنوان حمایت نظامی و اقتصادی بیشتر به اوکراین برای مقابله با روسیه تخصیص داده شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، با تخصیص بودجه هنگفت به اوکراین، هم‌اکنون کاخ سفید با کسری بودجه برای پیشبرد برنامه‌های مرتبط با کرونا روبرو شده است به طوریکه کاخ سفید اعلام کرده است که قصد دارد طیفی از برنامه‌های مرتبط با «کووید» از جمله تلاش برای کشور گونه‌های جدید، تست، درمان، واکسیناسیون، دُز تقویت کننده برای افراد بدون بیمه درمانی را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، این اقدام کاخ سفید پس از آن صورت می‌گیرد که کنگره حاضر نشد بودجه پیشنهادی 22.5 میلیون دلاری برای مواجهه با کرونا را به لایحه بودجه 1.5 تریلیون دلاری آمریکا اضافه کند.

بایدن در سخنرانی سه‌شنبه‌اش پس از امضای این لایحه و تبدیل آن به قانون، به غیر از اظهارات جانبی در مورد نیاز به «بررسی چالش‌های سلامت روان که به دلیل مشکل کووید، تشدید شده‌اند»، هیچ اشاره‌ای به کرونا نکرد.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره با اشاره به عدم شفافیت در مورد اینکه بسیاری از دلارهای تخصیص یافته در دو سال گذشته کجا رفته است، حاضر نشدند بودجه پیشنهادی برای ویروس کرونا را به لایحه بودجه اضافه کنند.

کاخ سفید در یک «فکت شیت» که روز سه شنبه در وب سایت خود منتشر کرد، با ابراز تأسف از این اقدام کنگره گفت: «در حالیکه وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری می‌شویم، کنگره بودجه مورد نیاز برای ادامه پاسخگویی به مسئله کووید-19 و به حداقل رساندن شیوع بیماری همه‌گیر و کاهش تأثیر آن بر کشور و اقتصاد را در اختیار ما قرار نداده است».

کاخ سفید اعلام کرد: «با افزایش موارد ابتلا در خارج از کشور، کارشناسان علمی و پزشکی تشخیص داده‌اند که در چند ماه آینده ممکن است موارد ابتلا به کووید-19 در ایالات متحده نیز افزایش یابد. همانطور که دولت هشدار داده است، عدم تأمین مالی این تلاش‌ها در حال حاضر عواقب شدیدی خواهد داشت زیرا ما برای مقابله با افزایش موارد ابتلا در آینده مجهز نیستیم. انتظار کشیدن برای دریافت بودجه برای زمانیکه با یک افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه می‌شویم، دیگر خیلی دیر است».

دولت بایدن تأکید کرده است که تا زمانیکه بودجه پیشنهادی برای رویارویی با کرونا تأمین نشود، «آمریکا در صورت نیاز، بوسترهای کافی یا واکسن‌های نوع خاص برای تمامی آمریکایی‌ها نخواهد داشت» و همچنین دولت پولی برای درمان پادتن‌های مونوکلونال نخواهد داشت.

در حالیکه دولت آمریکا با کسری بودجه برای مواجهه با کرونا مواجه است اما در این شرایط بودجه13.6 میلیارد دلاری که معادل یک دهم تولید ناخالص ملی آمریکا است، به اوکراین نسبت داده است. که 3.5 میلیارد دلار از این بودجه برای حمایت‌های تسلیحاتی و دفاعی است و 3 میلیارد دلار آن صرف استقرار نظامی در کشورهای نزدیک اوکراین و 3 میلیارد دلار نیز صرف کمک‌های انساندوستانه می‌شود.

بایدن روز گذشته طی سخنرانی خود تخصیص بودجه چند میلیارد دلاری به اوکراین را بعنوان پیروزی در تلاش برای «افزایش بیشتر حمایت از مردم شجاع اوکراین» خواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول