اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ذره‌بین مدیریت بحران بر ایمنی مجموعه میدان امام و بازار اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جلسه مدیریت بحران به منظور پیشگیری و کنترل حوادث و حریق در مجموعه میدان امام و راسته بازار اصفهان برگزار شد.

ذره‌بین مدیریت بحران بر ایمنی مجموعه میدان امام و بازار اصفهان

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران به منظور پیشگیری و کنترل حوادث و حریق در مجموعه میدان امام و راسته بازار اظهار داشت: راسته بازار اصفهان حدود ۸ کیلومتر طول دارد و ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در آن استقرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون حریق‌های بسیاری در این بازار پیش آمده است، افزود: ۳ محل توسط شهرداری در راسته بازار جانمایی شده و در اسرع وقت این زمین‌ها تملک می‌شود و سازمان آتش‌نشانی اصفهان سامانه‌های اطفای حریق را در آن استقرار می‌دهد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه بازدیدهای ایمنی مشترک اتاق اصناف به همراه آتش‌نشانی از واحدهای صنفی در مجموعه میدان امام با اولویت مشاغل پر خطر و ابلاغ هشدارهای ایمنی به واحدهای صنفی و پیگیری رفع نواقص ایمن‌سازی تمام خدمات باید انجام شود، گفت: بازدیدهای ایمنی برای همه بازارهای مهم از جمله بازار شهرضا، کاشان و نایین صدق می‌کند و باید شهرداری‌ها ارزیابی ایمنی بازار را انجام دهند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به عید نوروز و برپایی بازارچه‌های محلی و فصلی باید شرکت گاز، برق و شهرداری ارزیابی ایمنی خطر را در این بازارچه‌ها انجام دهند، بیان کرد: رفع سدمعبرهای ایجاد شده در بازار بسیار مهم است، در ورودی مجموعه میدان امام موتورسیکلت، دوچرخه و گاری‌های بسیاری پارک می‌کنند و کسبه کالاها را تا وسط بازار آورده‌اند، بنابراین اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد، امکان رسیدن خودروهای امدادی به محل حادثه نیست، بنابراین مقرر شد شهرداری اصفهان به همراه پلیس راهور و اتاق اصناف نسبت به ساماندهی ترافیک و تردد در محور بازار اقدام کنند و برای پارک موتورسیکلت و خودرو در ورودی بازار محدودیت قائل شوند.

وی با تأکید بر اینکه میراث فرهنگی باید ورودی بازار را مانیتورینگ کند و نه تنها برای این بازار بلکه بازارهای شهرهای بزرگ نیز باید این کار انجام شود، عنوان کرد: شهرداری اصفهان طرحی به نام طرح جامع ترافیک از خیابان هاتف، حکیم، حافظ و عبدالرزاق دارد که بر اساس آن ساماندهی ترافیک در مجموعه میدان امام و خیابان‌های اطراف و ۸ کیلومتر راسته بازار کوچه تلفن انجام و مسیرهای دسترسی فرعی مشخص می‌شود و به همراه میراث فرهنگی اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهند.

 

شیشه‌فروش ادامه داد: مقرر شد در راستای اجرای طرح‌های نوسازی و بهسازی میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) شهرداری اصفهان نسبت به بازسازی و ایمن‌سازی مقاطع پر خطر، سقف دیوارها، راسته بازار و ستون‌ها اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: یک طرح پژوهشی به عنوان ارزیابی ریسک حریق مجموعه میدان امام توسط میراث فرهنگی از طریق دانشگاه اصفهان تهیه شده و قرار شد آتش‌نشانی اصفهان و مدیریت بحران الزامات دستگاه‌ها را در قالب طرح پاسخ به بحران و کاهش خطر بازار در برابر حریق و حادثه تهیه کنند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش صنوف بسیار مهم است، بنابراین باید در راستای مسائل ایمنی هلال احمر، اتاق اصناف و آتش‌نشانی آموزش همه صنوف را انجام دهند، افزود: میراث فرهنگی باید از وزارت میراث فرهنگی برای ابنیه تاریخی کل استان و مجموعه میدان امام و بازار تاریخی اعتباراتی برای پیشگیری از حریق و فرونشست زمین به ویژه محدوده‌های پل‌های تاریخی و مجموعه میدان امام بگیرد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ورود به سال جدید هستیم همه شهرداری‌ها موظف هستند کارگروه شناسایی سازه‌های پر خطر در برابر حریق و حادثه را متشکل از ادارات برق، گاز، آتش‌نشانی، سازمان نظام مهندسی تشکیل دهند و مشترک از اماکن و بازارچه‌ها، پاساژها و مراکز خرید بازدید و ارزیابی خطر کنند و طرح‌های ایمنی را در آن اعمال کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول