اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جهاد تبیین در دستور کار ‌همه قرار بگیرد​/ هجمه‌های دشمن، نظام را با چالش مردمی روبرو نکرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: هجمه‌های دشمن در ابعاد مختلف نظام را با چالش مردمی روبرو نکرد، اما هجمه اقتصادی نظام را با چالش مواجه کرده و این چالش تنها با کار شبانه روزی رفع می‌شود.

جهاد تبیین در دستور کار ‌همه قرار بگیرد​/ هجمه‌های دشمن، نظام را با چالش مردمی روبرو نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام ستاری دستنایی در  جلسه تودیع و معارفه کوهدشت با اشاره به تلاش فرماندار این شهرستان عنوان کرد: تغییر نخبگان و مدیران در نظام مردم سالاری دینی آن‌هم نظامی که بر مبنای اراده ملت شکل گرفته طبیعی‌ و‌ امری مرسوم است.

وی با اشاره به ابن مطلب که اگر به بحث چهل ساله انقلاب نگاه کنیم و ارکان نظام را ببینیم خواهیم دید همه ارکان نظام در طول ۴۲ سال توسط مردم تعیین شده است، خاطر نشان کرد: این خواسته به حقی است که مردم وقتی با اراده خود در پای صندوق‌های رای  نظری را اعمال می‌کنند مدیریت متناسب با نظر آنها  در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: گردش نخبگان به عنوان امر پذیرفتنی و شدنی در حاکمیت اجرایی تمام دنیا و حاکمیت‌ها بخصوص نظام مردم سالاری دینی ما است، از طرفی  شاید هم به این دلیل که باید خون تازه‌ی در شاهرگ اجرایی و حیات مدیریت اجرایی شکل بگیرد تغییر و تحول ضروری است.

جهاد تبیین که باید در دستور کار ‌همه قرار بگیرد​

ستاری دستنایی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین که باید در دستور کار ‌همه قرار بگیرد، بیان کرد:  امروز در جامعه سیاسی و افکار سیاسی همچنین  تمام ارکان روزنامه نگاری و صدا و سیما مهمترین مطلب جهاد تبیین است، چون  جهاد تبیین را به عنوان یک امر تلاشگر در راستای رسیدن به حقوق مردم و دفاع از ارزش های دینی قلمداد می‌کنند. 

وی گفت: اما آنچه که از کلام مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین  جاری و ساری است ، ساختن مردان دوران فصلی خود است، یعنی اگر جهاد تبیین خوب شکل بگیرد در هر رفذصتی مردان آن دوران شکل می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد:  یک روز نظام جمهوری اسلامی ایران مردان میدان در عرصه دفاع مقدس می‌خواهد، یک روز مردان دفاع از حریم و حرم روز دیگر مردان تکنولوژی و توسعه علمی؛ اما امروز نظام اسلامی ما  مردان خدمت‌گذار می‌خواهد.

ستاری افزود:  یعنی زیرساخت‌های فکری شکل  گرفته برای اینکه تفکر خدمتگزاری نه در لق‌لقه زبان بلکه در بخش اجرایی خدمت کنند.

انقلاب اسلامی خدمات بیشماری دارد

وی با بیان اینکه نباید خدمات گذشته را نفی کرد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی خدمات بیشماری دارد، با یک نگاه به وضع برق رسانی به روستاها و گاز رسانی و خدمات حوزه راه می‌توان به این نتیجه رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرموده امام که نظامی برای خدمت به پا برهنگان و بنا بر عهدنامه دولت سیزدهم هم پاسخگویی به نیاز قشر مستند و مستضعف است و باید همه نیازهای ملت را برطرف کنند.

ستاری با بیان اینکه دنیا دنیای تکامل و ترقی است و ما هم باید خودمان را به مسیر ترقی برسانیم، افزود: اما عنصر اساسی خدمت رسانی منابع انسانی است که در استان و کوهدشت فراوان است، اما چرا در طول ۴۲ سال همچنان با دردهای  زیادی مواجه هستیم مگر نه اینکه در سطوح بالای مدیریتی کشور یک لرستانی را داریم، از طرفی دومین عنصر توسعه هم یعنی منابع طبیعی در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: چرا بعد از ۴۲ سال رتبه اول بیکاری را داشته باشیم  و شاهد این فضاها باشیم، من به یک محقق و تحلیلگر اولین عاملی که کشور و استان‌ها را گریبانگیر می‌کند اختلاف درونی جریان انقلابی می‌دانم، هر کدام از جریان‌های انقلابی با سازی و عنوانی فضایی را برای کشور ایجاد کرده‌اند که عنصر و فضای خدمتگزار از دست می‌رود.

معاون سیاسی، اجتماعی و استانداری لرستان گفت:  اگر چه دولت سیزدهم می‌گوید ملاک برای ما گفتمان انقلاب با رویکرد شایسته سالاری و توانمندی است.

ستاری دستنایی عنوان کرد: اکنون من به عنوان سرپرست فرمانداری کوهدشت پاسخگویی به نیاز مردم را اولویت اساسی می‌دانم و  می‌طلبد که یک ندا از شهرستان بیرون بیاید، ندای وحدتی که برای پاسخگویی به مردم است.

وی تاکید کرد: باید خودمان را آماده کنیم  و از برخی کارهای حزبی و شخصی بگذریم.

عرصه خدمت رسانی با رویکرد جهادی و انقلابی است

معاون سیاسی، اجتماعی و سیاسی استانداری لرستان بیان کرد: دولت سیزدهم عرصه خدمت رسانی با رویکرد جهادی و انقلابی است و باید دست وحدت و یگانگی بدهیم  و هر کسی درچارچوب کار خود باید این رویه را دنبال کند.

ستاری با اشاره به اینکه توسعه شهرستان کوهدشت ضروری است، گفت: برای توسعه شهرستان نباید مرکزیت را از دست بدهیم ، برای پیگیری  مصوبات رییس جمهوری باید عوامل انسانی مرکز را دخیل کنیم.

وی بیان کرد: بر مبنای فلسفه جمهوری اسلامی مدیر باید خدمتگزار بی منت باشد و فضای خدمت برایش شیرین باشد، نه اینکه تکبر، غرور و اشرافی‌گری در این صورت قطعا همه می‌توانیم به نتیجه خوبی در عرصه خدمت گزاری برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: باید منت گزار خدمت گزاری باشیم، خدمتگذاری نه از نوع گذشته و نه از نوع بی‌تفاوتی،  زحمات گذشته را نباید نادیده بگیریم اما چون نتوانستیم نیازها را اولویت بندی کنیم روی دستمان ماند.

هجمه‌های دشمن نظام را با چالش مردمی روبرو نکرد

ستاری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی با هجمه‌های متعددی در ابعاد مختلف نظامی، فرهنگی و سیاسی مواجه بود، بیان کرد: اما این هجمه‌ها نظام را با چالش مردمی روبرو نکرد، اما هجمه اقتصادی نظام را با چالش مواجه کرده است و این چالش تنها  با کار شبانه روزی رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه رکن اساسی برای توسعه هر شهرستان نیاز است، خاطرنشان کرد: نماینده مردم و نماینده ولی‌فقیه  نیست اما رکن سوم یعنی مجموعه مدیریتی وجود دارد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد:  من معتقدم شورای تامین به عنوان نبض تپنده هر جامعه و شهرستانی باید یکپارچه باشد و  سه محور شناسایی مشکلات، راهکار برای پاسخ و حل مشکلات در دستور کار قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول