اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

خصوصی‌سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه؛ شواهد و پیامدها

در این گزارش یافته‌های کلیدی تحقیقات تجربی در موضوع تأثیرات شیوه‌های خاص خصوصی‌سازی مدارس به ویژه در کشورهای در حال توسعه مرور شده است.

خصوصی‌سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه؛ شواهد و پیامدها

 

«خصوصی‌سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه؛ شواهد و پیامدها» نام گزارشی است که توسط آقایان «فرنسس پِدرو» و «گابریل لِروکس» نوشته شده و آقای «هادی علایی» آن را ترجمه کرده و توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منتشر شده است. در این گزارش، به این پرسش اصلی پرداخته می شود: آیا بخش خصوصی می‌تواند منفعت عمومی آموزش را به شکلی کارآمدتر یا بهینه‌تر از دولت فراهم کند؟

توصیه‌های اصلی این گزارش عبارتند از:

  • باید دولت را در مورد اطمینان از تأمین کالاهای عمومی مرجع و مسؤول دانست.
  • بهترین راهبرد برای افزایش کیفیت و برابری آموزشی، حمایت از کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی است.
  • یکی از راه‌های بهبود کمی و کیفی آموزش عمومی، ارتقای شاخص‌های حکمرانی خوب است.
  • بهترین راه به سوی ترویج حق آموزش، استفاده از منابع دولتی برای افزایش کیفیت مدارس دولتی است.

برای دریافت فایل گزارش، پیوند زیر را باز کنید:

 فایل گزارش

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول