اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مسکن کارگران مورد توجه قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بیمه کارگران باید آنچنان که حق آن‌ها است، پرداخت شود.

مسکن کارگران مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی عصر امروز در جلسه کمیسیون کارگری خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: کار و کارگری ارتباط مستقیمی با تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی دارد و مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات این حوزه را رفع و رجوع کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شعار امسال را بر مبنای اقصاد و تولید نام‌گذاری کردند، گفت: یکی از راه‌های پشیتبانی و مانع‌زدایی تولید حمایت از قشر کارگر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زمانی که قشر کارگر حمایت‌های متولیان امر و کارفرمایان را ببینند با دلگرمی در سطح حوزه کاری خود فعالیت می‌کنند، یادآور شد:  این امر سبب می‌شود تولید و اقتصاد رونق پیدا کند.

طالبی افزود: اگر در کارگاه یا معدنی با مشکلات حق و حقوق خود مواجه باشند با یأس و ناامیدی کار می‌کنند و این امر راندمان تولید را دچار مشکل می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارگر ستون فقرات اقتصاد و تولید است، اضافه کرد: چناچه ستون فقرات نباشد مابقی از هم می‌پاشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ارتقای سطح مهارت‌آموزی‌ها و ارتقای سطح دانستنی‌ها در کارگری حق دیگر کارگران است، متذکر شد: حوزه تأمین اجتماعی برای حق و حقوق کارگر که قانون مشخص کرده آموزش‌های لازم را بدهد تا کارگر در جریان حق و حقوق خود قرار گیرد.

طالبی با بیان اینکه باید به بیمه، بهداشت و درمان کارگران توجه ویژه و خاص شود، گفت: ما باید بیمه آن‌ها را آنچنان که حق آن‌ها است پرداخت کنیم.

وی با اشاره به مبحث بهداشت و درمان کارگران، یادآور شد: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی که خدمات ویژه به کارگران ارائه می‌دهند باید فعال باشند و کادردرمان و تجهیزات نیز کامل باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی امنیت شغلی کارگر را از موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: در برخی از موارد کارفرما قراردادها را به حداقل می‌رساند تا بیمه را کامل پرداخت نکند و در صورت اعتراض کارگر او را تهدید به اخراج می‌کند.

طالبی با بیان اینکه تأمین مسکن کارگر باید مورد توجه کارفرما و متولیان مسکن قرار گیرد، اضافه کرد: در حوزه مسکن ملی اقدامات خوبی صورت گرفته و  بنیاد مستضعفان نیز در این حوزه فعالیت خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: ایجاد روابط عادلانه میان کارگر، کارفرما و دولت و روابط کار و کارگری است که باید مورد توجه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به جلساتی که در یک ماه گذشته برگزار شده، خاطرنشان کرد: در این جلسات تلاش کردیم تا حداقل نصف معوقات کارگری را به نتیجه برسانیم که در برخی از موارد به سبب کمبود منابع دولتی و اعتباری به نتیجه نرسیده و با تلاش ویژه محقق می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول