اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان 1400 در حسرت میزبانی رویداد بین‌المللی ورزشی/ قرن جدید نیازمند تغییر دیدگاه مدیران

ورزش اصفهان که سال 1400 را با از دست دادن چند موقعیت میزبانی بین‌المللی رویدادهای ورزشی پشت سر گذاشت، امیدوار به تغییر رویکرد و نگرش جدید به برعهده گرفتن میزبانی رخدادهای ورزشی است.

اصفهان 1400 در حسرت میزبانی رویداد بین‌المللی ورزشی/ قرن جدید نیازمند تغییر دیدگاه مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم ملی فوتبال کشورمان نهم فروردین سال ۱۴۰۱ در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، میزبان تیم ملی لبنان است.

پس از دیدار تیم ملی با امارات که دوازدهم بهمن برگزار شد، دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که فدراسیون برای میزبانی دیدار تیم ملی برابر لبنان، شهرهای اصفهان، مشهد و تبریز را نامزد کرد و به فاصله چند هفته بعد نیز اعلام شد مشهد برای میزبانی مسابقه تیم ملی انتخاب شده است.

پس از این اتفاق، برخی رسانه‌های اصفهانی از مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص این میزبانی پرسیده بودند که سید محمد طباطبایی اعلام کرده بود، هیات فوتبال در این خصوص با اداره کل صحبتی نداشته و این موضوع چند روزی به یک سوژه خبرساز تبدیل شد.

اصفهان در سال رو به پایان قرار بود میزبانی چند رویداد بین‌المللی از جمله مسابقات هندبال قهرمانی آسیا، تورنمنت بین‌المللی دواتلون، رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای و مسابقات بین‌المللی اربابان سلاح برگزار شود که تنها رویداد آخر آن هم با حضور محدود چند کشور به انجام رسید.

 

برای سال آینده نیز پیشنهاد میزبانی دیدار تیم ملی فوتبال با لبنان و مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا به اصفهان ارائه شد که از هیچ کدام استقبالی نشد و فعلا برنامه‌ای برای اجرای هیچ رویدادی در نصف جهان وجود ندارد.

اصفهان از گذشته‌های دور تاکنون به واسطه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و امکانات سخت افزاری، پس از تهران، دومین گزینه روی میز مدیران و تصمیم گیرندگان ورزشی بوده و طی سه دهه اخیر هر سال به طور متوسط میزبان یک رویداد بین‌المللی بوده است.

امکانات سخت افزاری ورزش اصفهان موقعیت ویژه‌ای است که با تدوین برنامه‌ای منجسم، می‌تواند به بستری برای ارزآوری و درآمدزایی در حوزه ورزش تبدیل شود، البته امکانات سخت افزاری اصفهان را نمی‌توان با امکانات کشورهایی همانند امارات و قطر مقایسه کرد اما با محاسبه هزینه برگزاری اردوی تدارکاتی رشته‌ای مانند شمشیربازی در کشور امارات با اردوی مشابه در اصفهان، برگزاری اردو در نصف جهان برای کشورهایی همانند عراق، افغانستان، عمان و اردن به صرفه اقتصادی است.

ورزشگاه‌های نقش جهان و فولادشهر و سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان، سالن پیروزی، خانه تنیس روی میز، آکادمی و خانه بسکتبال، مجموعه اختصاصی جانبازان و معلولان، خانه ژیمناستیک و گردنه پروازی رخ نمونه‌هایی از پتانسیل سخت افزاری اصفهان هستند که می‌توانند در طول سال میزبان برگزاری اردوهای تدارکاتی باشند، ضمن اینکه با در اختیار داشتن این امکانات سخت افزاری، می‌توان میزبانی رویدادهای بین‌المللی را نیز برعهده گرفت که اتفاق ارزشمندی محسوب می‌شود اما در وهله اول باید چنین اراده ای بین مسئولان استانی و ورزشی وجود داشته باشد زیرا با رفع مسؤولیت از خود و انداختن تقصیر به عهده دیگری کاری از پیش نخواهد رفت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول