اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مدیران با حمایت از واحدهای تولیدی به توسعه استان کمک کنند

استاندار کردستان گفت: مدیران ادارات با حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری به توسعه استان کمک کنند.

مدیران با حمایت از واحدهای تولیدی به توسعه استان کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در یکصدو هفتاد و ششمین جلسه تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار کرد: در راستای توسعه استان مدیران باید از سرمایه‌گذاری و طرح‌های تولیدی به صورت جدی حمایت کنند.

وی مصوبات کارگروه را لازم الاجرا دانست و بر حضور مدیران در جلسات کارگروه رفع موانع تولید تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در این کارگروه در مورد روند فعالیت واحدهای تولیدی تعیین تکلیف می‌شود و مصوبه نهایی صادر می‌شود یادآورشد: طرح ها و واحدهای تولیدی کارشناسی شده باید به این کارگروه معرفی شود تا تصمیمات نهایی در مورد آن گرفته شود.

امسال ۷۴ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در سال جاری تاکنون ۷۴ درصد مصوبات در کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۲۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است ، تعداد پرونده‌های این جلسات را ۲۲۳ پرونده و تعداد مصوبات کارگروه را ۴۳۱ مصوبه ذکر کرد.

وی افزود: از تعداد ۴۳۱ مصوبه کارگروه تاکنون ۳۲۰ مصوبه معادل ۷۴ درصد مصوبات اجرایی شده و تعداد ۱۱۱ مصوبه حدود ۲۶ درصد در دست اجرا و پیگیری است.

خلیقی یادآور شد: در سال جاری کارگروه رفع موانع تولید بر اساس بند الف تبصره (۱۸)  تفاهم نامه پست بانک استان تعداد ۱۰۲ طرح با اعتبار ۳۳۵ میلیارد تومان به بانک پرداخت کرده است و ۷۹۰ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده است.

وی سهم استان کردستان را ۴۰۵ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: ۱،۵ برابر آن به بانک‌های عامل معرفی شده است.

خلیقی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل جلسات کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید از سال ۹۴  تاکنون تعداد ۱۷۵ جلسه برگزار شده است تصریح کرد: در این مدت تاکنون هزار و ۴۰۴ پرونده تشکیل و ۲ هزار و ۳۹۶ مصوبه داشته است.
به گفته وی، ۷۴ درصد مصوبات کارگروه  اجرایی شده و تعداد هزار و ۷۷۶ مورد اجرا شده و ۲۶ درصد به دلایل مشکلات بانکی و مشکل متقاضی اجرایی نشده و در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی و تصویب تسهیلات بانکی طرح و واحدها از محل طرح رونق ۱۴۰۰ با بانک های سپه، کشاورزی، تجارت، ملت و ملی ، شرکت نیروسازان ماد، تسهیلات شرکت برق،  و چندین طرح دیگر مورد بررسی قرار گرفت.
لازم به یادآوری است هر کدام از مدیران ادارات و بانک های عامل راهکارهای لازم جهت رفع موانع تولید و مشکلات این واحدهای تولیدی ارایه کردند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول