اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تنها 30 درصد از مخازن سدهای خراسان‌شمالی آب دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان به شدت کم شده است و در شرایط کنونی به صورت میانگین فقط ۳۰درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

تنها 30 درصد از مخازن سدهای خراسان‌شمالی آب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی ظهر امروز در گفت‌وگو با رسانه ها، اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت دوم فروردین ماه، روز جهانی آب و همچنین اطلاع رسانی از حجم ذخایر سدها در سال‌های کم بارش اخیر، بازدید عموم مردم از سد شیرین دره در شهرستان مانه وسملقان و سد بارزو در شهرستان شیروان به مدت پنج روز از اول تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ برای عموم مردم آزاد است.

وی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان به شدت کم شده است و در شرایط کنونی به صورت میانگین فقط ۳۰درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: ورود آب به مخازن سدهای استان از مهرماه گذشته تاکنون ۲۲ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش داشته است.

مرتضوی بیان کرد: حجم ذخیره آب سد شیرن دره در شرایط کنونی۳۶ میلیون متر مکعب است و مخزن این سد توان ذخیره بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.

وی حجم ذخیره آب مخزن سد بارزو در شیروان را نیز ۱۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که توان ذخیره آب توسط مخزن این سد ۹۲ میلیون متر مکعب است.

مرتضوی در انتها گفت: گنجایش مخزن سد بیدواز اسفراین نیز ۴۸ میلیون متر مکعب است در حالی که اکنون تنها سه میلیون متر مکعب آب در آن وجود دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول