اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

خدمت به مردم در دستور کار وزرات ورزش و جوانان دولت سیزدهم

معاون حقوقی ، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: خدمت به مردم و خلق الله یکی از وظایف مهمی است که در دستور کار این وزارت خانه در دولت سیزدهم قرار داده شده است.

خدمت به مردم در دستور کار وزرات ورزش و جوانان دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس در ارومیه، بنیامین شکوه فر معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در محل تالار شمس ارومیه اظهار داشت: بنا به فروموده حضرت علی (ع) که فرمودند: فرصت ها مانند ابر می گذرند ما نیز باید از فرصت های به دست آمده و نعمت های وافری که در اختیار داریم در راستای خدمت به خلق الله استفاده کرده و به عنوان کارگزاران  و خدمت گزاران نظام در خدمت و اختیار مردم باشیم.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران تفکر مدیریتی بسیار مهمی به نام جریان انقلابی وجود دارد که پایه و اساس مستحکمی دارد که از امام راحل و مقام معظم رهبری و به تبع آن از دولت سیزدهم به ما رسیده است که همانا محبت کردن به همدیگر و همدل شدن با مردم است.
شکوه فر ادامه داد: به طور یقین اگر وجود مسئولان مالامال از عشق و محبت باشد این محبت را به آحاد مردم انتقال داده و به سیره ائمه اطهار رفتار می کنند.
معاون حقوقی ، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: یک مسئول مقبول مسئولی است که تمام توانش صرف خدمت به مردم باشد و ما امروز در این مراسم جمع شده ایم تا از خدمات یک فرد خدمتگزار تکریم و تقدیر کنیم که در دوره ۳۴ سال خدمت صادقانه خود دوره طلایی ورزش را برای استان آذربایجان غربی رقم زده است و به استقبال مدیریت جدیدی می رویم که راه سختی را پیش رو دارد چرا که به تبع تلاش های دولت سیزدهم باید مدیران نیز تلاش و خدمت صادقانه و شفافی داشته باشند.
وی ادامه داد: دهها گزینه عالی برای مدیریت ورزش و جوانان آذربایجان غربی وجود داشت و ما امروز از بین آنها بهترین و اصلح ترین را انتخاب و انتصاب کردیم.
شکوه فر گفت: دولت سیزدم دولت عدالت محور است و رعایت عدالت ورزشی یعنی شناسایی نخبگانی که حتی در دور افتاده ترین روستاها زندگی می کنند و باید دیده شده و به جایگاه اصلی خود برسند و باید با تمرکز زدایی و اجرای طرح آمایش سرزمین تمام شهرها و حتی روستاهای محروم و دورافتاده نیز مورد توجه قرار گیرند.
وی اضافه کرد: در حوزه جوانان باید ستاد تسهیل جوانان ایجاد شود و چرا این استان با داشتن ۱۳۷ سمن و سازمان مردم نهاد از نظر کمی رتبه خوبی دارد ولی از نظر کیفی در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

شکوه فر اظهار داشت: در راستای برای اتمام پروژهای ورزشی نیز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ و کوچک استفاده شود تا کمبود سرانه ورزشی استان که پایین تر از استاندارهای کشور است جبران شود.

ابراهیمی معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: ورزش و جوانان سازمان گسترده با وظایف بلندی دارد چرا که جوانان بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد و باید این نسل آینده ساز را به خوبی هدایت و تربیت کنیم.
وی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی در حوزه ورزش ظرفیت های خوبی دارد که در عرصه های جهانی و  بین المللی حرفی برای گفتن دارند و باید برنامه ریزی کنیم تا از این ظرفیت ها در جهت اعتلای ورزش استفاده شود تا جایگاه ورزش را ارتقا دهیم و این امر نیاز به برنامه ریزی مدون و اصولی دارد.
ابراهیمی گفت: در حوزه جوانان نیز باید پتانسیل های بالقوه را بالفعل کرده و در این مسیر کار خطیر و مهمی پیش رو داریم زیرا بحث سمن های مردم نهاد بسیار مهم است و این سمن ها هستند که در صحنه ها و مجامع بین المللی به عنوان سخنگو و جانشینان دولت ها عمل کرده و تاثیر گذاری می کنند و در این راستا باید از نظر کیفی توجه ویژه های به سمن ها داشته باشیم تا این سازمان مردم نهاد با هدایت و مدیریت اداره کل برنامه های خود را در جهت توسعه امور جوانان ارائه دهند.

پور ایراندوست مدیر کل سابق ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با گرامیداشت روز 25 اسفند ماه و یاد و خاطره شهید مهدی باکری  اظهار داشت: این استان با داشتن ۳۶ هزار متر مربع مساحت دارای 36 هزار شهید والامقام است و به عبارتی برای هر متر مربع آن یک شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم شده است.

وی  در ادامه گفت: برگزاری مسابقات تنیس خاکی جوانان جهان، پاورلیفتینگ مردان جهان،  ۱۱ مورد اردوی تیم های ملی، اعزام ۱۸ ورزشکار استان طی 2 هفته گذشته به مسابقات آسیایی بوکس، شمشیربازی و هاکی چمنی قهرمانی آسیا بخش اندکی از کارهای انجام شده است.
پورایراندوست گفت: در بخش عمرانی ورزشی نیز امسال برای نخستین بار در کشور زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع به هیات های ورزشی ناشنوایان، جانبازان و معلولان، بیماران خاص و نابینایان برای ساخت سالن تخصصی اهدا شده است و در ادامه نیز عملیات تارتان پیست دو و میدانی دور زیمن چمن تختی ارومیه نیز به زودی به پایان می رسد.

وی در پایان با حلالیت خواستن از تمامی کسانی که در طول مدت 34 سال  خدمتش با آنان همکاری و تعامل داشته از دنیای مدیریت ورزشی خداحافظی کرد.

در این مراسم از خدمات 34 ساله کیومرث پورایراندوست قدردانی شد و سجاد بیرامی به عنوان سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای خبر/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول