اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نورمفیدی: مردمی بودن ویژگی بارز آیت‌الله‌علوی‌گرگانی بود/ نقش اثرگذار آیت‌الله علوی‌گرگانی در تبلیغ دین

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان مردمی بودن آیت‌الله علوی‌گرگانی را یکی از خصایص بارز ایشان برشمرد و گفت: آیت‌الله العظمی علوی گرگانی هیچ‌وقت وظیفه اصلی روحانیت که تبلیغ دین و موعظه مردم بود کوتاهی نکرد.

نورمفیدی: مردمی بودن ویژگی بارز آیت‌الله‌علوی‌گرگانی بود/ نقش اثرگذار آیت‌الله علوی‌گرگانی در تبلیغ دین

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع عالم فقیه و جلیل‌القدر و انقلابی حضرت آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی اظهار کرد:در ماه مبارک رمضان و ماه محرم آیت‌الله‌علوی‌گرگانی در بین مردم بود و در تربیت طلاب و تهذیب نفوس و تربیت مردم کوشا بودند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله علوی گرگانی هیچ‌وقت وظیفه اصلی روحانیت که تبلیغ دین و موعظه مردم بود کوتاهی نکرد.

وی با بیان اینکه از خصایص بارز آیت‌الله علوی گرگانی تبلیغ دین مخصوصا در ایام ماه مبارک رمضان و محرم‌الحرام بود و همچنین در تربیت طلاب و تهذیب نفس و تربیت مردم بسیار کوشا بودند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه آیت‌الله‌علوی‌گرگانی خصلیت مردمی بودن را به صورت ویژه در خود داشت، ابراز کرد: آیت الله علوی گرگان خصلت‌هایی که علمای بزرگ و علمای فاخر ما داشتند را دارا بود از خصایص ایشان می‌توان به مردمی بودن اشاره کرد.

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود همچنین او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است ایشان دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

 

ایشان علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم اقدام به ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان، سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران کرده بودند.

آیت‌الله‌العظمی  سیدمحمدعلی علوی گرگانی در خرداد سال ۱۳۱۸ شمسی در نجف به دنیا آمد پدر بزرگوار ایشان آیت‌الله سید سجاد علوی از عالمان و فقهای شهرستان گرگان بود و این مرجع تقلید ادبیات عرب را نزد پدرش فراگرفت.

انتهای پیام/83019/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول