اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری قزاقستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا در زمینه محیط زیست

قزاقستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا اعلام کردند به همکاری‌های خود در زمینه‌های زیست‌محیطی و جذب سرمایه در این حوزه ادامه می‌دهند.

همکاری قزاقستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا در زمینه محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علی خان اسماعیل اف» نخست وزیر قزاقستان با «الان پیو» معاون بانک بازسازی و توسعه اروپا دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین همکاری بیشتر قزاقستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک در تعدادی از زمینه‌ها، از جمله جذب سرمایه و مسائل زیست محیطی را بررسی کردند.

دولت و مشاغل این کشور به طور فعال با بانک بازسازی و توسعه اروپا در زمینه پروژه‌های زیربنایی برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط از طریق بخش‌های مالی، شهری و شرکتی همکاری می‌کنند.

اسماعیل اف در سخنانی گفت: ما از ماهیت استراتژیک همکاری با بانک بازسازی و توسعه اروپا بسیار قدردانی می‌کنیم. امسال قزاقستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا سی امین سالگرد همکاری خود را جشن می‌گیرند. در طول سه دهه همکاری ما حدود 300 پروژه را به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار در بخش‌های مختلف اقتصاد با موفقیت اجرا کرده‌ایم.

وی افزود: همکاری بیشتر قزاقستان با این بانک در موضوعاتی مانند افزایش رقابت پذیری کارآفرینی خصوصی، حمایت از سیاست‌های سبز و بی طرفی کربن و همچنین ترویج همگرایی اقتصادی و برابری جنسیتی از طریق مشارکت بخش خصوصی خواهد بود.

بنابر سخنان وی، امروز، روند ثابتی از کربن زدایی در اقتصادهای بزرگ جهان مشاهده می‌شود. تعداد کشورهای که اهداف خود را برای بی طرفی کربن و کنار گذاشتن زغال سنگ اعلام کرده‌اند، هر سال در حال افزایش است. قزاقستان نیز به طور فعالی روندهای جهانی «توسعه سبز» را دنبال  می‌کند.

معاون بانک بازسازی و توسعه اروپا به نوبه خود علاقه مندی  این موسسه مالی بین المللی را برای گسترش روابط دوجانبه در زمینه طیف گسترده‌ای از موضوعات، اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول