اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پلمب مرکز غیرمجاز طب سنتی در بیرجند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مرکز غیرمجاز ارائه خدمات سنتی در شهر بیرجند پلمب شد.

پلمب مرکز غیرمجاز طب سنتی در بیرجند

علی‌اکبر اسماعیلی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه  علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهارداشت: ایجاد هر نوع مؤسسه و فعالیت در امور درمانی و پزشکی منوط به صدور پروانه رسمی از وزارت بهداشت است.

وی افزود: در همین راستا به طور دائم بازدید‌های مستمری توسط کارشناسان نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه از مراکز درمانی خراسان‌جنوبی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در پی دریافت گزارش مردمی از فعالیت مرکز غیرمجاز خدمات طب سنتی در شهر بیرجند با دستور مقام قضایی به همراه نماینده پلیس اماکن شهرستان بازدیدی از این مرکز صورت گرفت.

اسماعیلی یادآور شد: پس از مشاهده تخلفات اسنادی در این مرکز طب سنتی صورت جلسه‌ای توسط کارشناسان تنظیم و بعد از پلمب مرکز پرونده متخلف برای رسیدگی قضایی به دادگستری ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز اقداماتی نظیر ویزیت، تجویز دارو‌های گیاهی و خدمات طب سنتی از قبیل حجامت، بادکش و ماساژ به صورت غیرمجاز ارائه می‌شد.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: انجام اموری درمانی مانند حجامت، دارو و زالو درمانی توسط افراد غیر متخصص با رعایت نکردن اصول بهداشتی منجر به بروز و شیوع بیماری‌های واگیردار مانند هپاتیت و ایدز در جامعه می‌شود.

 اسماعیلی تأکید کرد: همشهریان فقط با مراجعه به مراکز مجاز و مورد تأیید وزارت بهداشت در حوزه طب سنتی، سلامتی خود و اطرافیان را حفظ کنند.

وی افزود: هم استانی‌های خراسان‌جنوبی در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان و پزشکی با شماره تلفن‌های ۱۹۰ یا ۳۲۳۸۱۳۱۱ تماس بگیرند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول