اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بهره برداری از فاز دوم گلخانه مدرن هیدروپونیک «هلیلان»

به مناسبت هفته شهدا با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و جمعی از مسوولان استان ایلام فاز دوم گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهره برداری از فاز دوم گلخانه مدرن هیدروپونیک «هلیلان»

محمدصادق واعظی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار با ۷/۲ هکتار گلخانه فعالیت خود را از فروردین ماه ۸۸ شروع و در اسفند ۱۴۰۰ به صورت کامل به بهره برداری رسید.

وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر ضمن کوشش برای ارتقاء رفاه خانواده‌های شهدا در مناطق کم برخوردار به اشتغال آنان نیز اهتمام دارد.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: از ویژگی‌های توفیق آمیز پروژه اتمام پروژه راس زمان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ما هرگونه کار اقتصادی برای مردم ایران را مقدس می دانیم تاکید کرد: سازمان اقتصادی کوثر کوشش برای ارتقای رفاه خانواده‌های شهدا در مناطق کم برخوردار را اولویت خود میداند. 

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر در ادامه گفت: این به معنای توجه همزمان به منافع اقتصادی و به جای گذاردن اثر مثبتی در زندگی خانواده‌های شهدا در مناطق محروم است.

گفتنی است؛ این پروژه در منطقه هلیلان با هدف محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و تولید پایدار در راستای سیاست‌های سازمان اقتصادی کوثر و حمایت‌های شرکت سرمایه گذاری کوثر توسط مجموعه شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر احداث شد.

پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان با محوریت کشت صیفی جات با پیش بینی تولید سالانه ۱۶۷۲ تن انواع محصولات گلخانه‌ای احداث شده است.

در این پروژه از دانش روز دنیا برای احداث گلخانه‌های مدرن که توسط مهندسین شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر بومی سازی شده استفاده شده است.

یکی از نکات مثبت بکار رفته در این پروژه آموزش کامل نیروهای بکارگیری شده منطقه در حوزه گلخانه سازی است که هم اکنون می‌توانند در سطح کشور در حوزه احداث گلخانه‌ای به صورت مجرب و داری تخصص فعالیت کنند.

بزرگترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور در شهرستان هلیلان برای ۸۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۹۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول