اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اختصاص ۷۰۰میلیارد تومان برای تجهیز انبارهای امدادی هلال احمر/مشارکت ۴۵ هزار نیروی امدادی و داوطلب در نوروز

رئیس جمعیت هلال احمر از آماده باش نیروهای امدادی و اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد.

اختصاص ۷۰۰میلیارد تومان برای تجهیز انبارهای امدادی هلال احمر/مشارکت ۴۵ هزار نیروی امدادی و داوطلب  در نوروز

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری ،اظهار داشت: برنامه ها را بر مبنای چهار محور طراحی و ارائه دادیم.یکی محور امداد و نجات،بیانیه گام دوم انقلاب ،محور سوم مباحث تدارکات پزشکی و درمانی و محور چهارم بین الملل بوده است.

وی ادامه داد:حوادث مختلفی در این مدت بروز کرد که نیازمند خدمت رسانی بود.در سیل اخیر جنوب کشور ۲۸ استان کشور متاثر در حوادث جوی و ۴ استان متاثر از سیل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره اینکه افراد کم برخوردار تر بیشتر آسیب دیدند،افزود:به محض بروز سیل ۴ معاون ما به منطقه اعزام شدند.

کولیوند اضافه کرد:همدلی و همکاری دستگاهها در سیل منطقه چاه بهار بسیار خوب بود وبزرگترین محموله امدادی را با چهار هواپیما به این منطقه ارسال شد.


رئیس جمعیت هلال احمر بیان با اشاره به بروز حوادث جوی در غرب کشور در سال جاری و ارائه خدمات مناسب به این مناطق،بیان داشت: لجستیک را در حال تقویت است و در دستور کار داریم تا در سال جدید بازسازی و نوسازی ناوگان امدادی را انجام دهیم؛ضمن اینکه افزایش تعداد بالگرد ها نیز در دستور کار قرار دازد.

کولیوند با اشاره به تدوین برنامه جامع امداد و نجات ۵ ساله کشور،گفت: در طرح یاس با همکاری کمیته امداد خانمهای بالای ۳۰ سال که هنوز ازدواج نکردند به عنوان داوطلب هلال احمر آموزش اشتغال دیدند.

وی با اشاره به طرح کاهش آسیب های اجتماعی،ابراز داشت:۲۲۰۰ منطقه در کشور با کمک دستگاههای دیگر شناسایی شده است؛ضمن اینکه کانونهای مختلف دانشجوی،دانش آموزی،پزشکی و ...‌فعال هستند.

رئیس جمعیت هلال  احمر با اشاره به برنامه معرفی شهید قاسم سلیمانی در سطح بین المللی به عنوان یک نیروی امدادگر و داوطلب،متذکر شد:سازمان داوطلبان هلال احمر خیرین را ساماندهی کرده و در حوزه کرونا بسیاری بیمارات مشکلات زیلدی داشتند که با کمک خیرین بانک امانتداری تجهیزات ایجاد شد تا بیماران از این امکانات استفاده کنند.


کولیوند با اشاره به کمک مالی و معیشتی به برخی بیماران نیازمند مبتلا به کرونا،تصریح کرد:جذب و ساماندهی نیروهای داوطلب در دستور کار است و در طول سال آموزش های مستمر ارائه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد نیروهای داوطلب در هلال احمر،افزود:آوردن واکسن کرونا اقدام بسیار خوبی بود و شخص رئیس جمهور در این خصوص بسیار موثر بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشا ره به ارائه خدمات نیروهای داوطلب به بیماران کرونایی نیازمند،ابراز داشت: در طرح شهید سلیمانی در طرح بیماری یابی،نظارتی و ...نشارکت داشتیم  اکنون نیز در بیماری یابی و نطارت هلال احمر نقش خوبی دارد.

کولیوند با اشاره به فعالیت خانه های هلال احمر،افزود:در ۱۳ کشور مرکز درمانی داریم که قصد افزایش آنها را داریم‌.

وی با اشاره با اقدامات هلال احمر در حوزه بین الملل،اضافه کرد:عضو شورای حکام صلیب سرخ هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه ایجاد شهرک آموزشی حوادث مختلف در کشور،خاطرنشان کرد:قرار است تا این شهرک به صورت بین المللی فعالیت کند؛ضمن اینکه قصد ایجاد رصد خانه برای برسی شرایط جوی و مدیریت هوشمند حوادث را داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اشتیاق رییس صلیب سرخ جهانی برای سفر با ایران ودرخواست و اشتیاق زیاد وی برای دیدار با رهبر انقلاب،افزود:همه مهاجران ما واکسینه شدند و همگی مهاجران در ایران در مدارس ما و دانشگاهها تحصیل می کنند. 

کولیوند با اشاره به تحریم های ظالمانه هلال احمر توسط غرب،گفت: یکی از سیاستهای اصلی نا همکاری های دوجانبه با کشورهای مختلف است ودر این مسیر باعراق و ترکیه تفاهم نامه هایی برای همکاری امضا کردیم.


کولیوند با اشاره به اینکه نگاه هلال احمر حامی بودن مردم است،اظهار داشت:در نیمه شعبان برنامه ریزی کردیم تا از حرم حضرت معصومه تا مسجد جمکران پایگاه واکسیناسیون ایجاد می کنیم.


وی از مشارکت ۱۲ هزار نیروی امدادی و مشارکت ۳۳ هزار نیروی جوان و داوطلب در تعطیلات نوروز، ادامه داد:از امروز آماده باش نیروهای هلال احمر برای نوروز و اجرای برنامه امدادی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین صورت می گیرد؛به طوری که  نیروهای هلال احمر برنامه کاهش حوادث ترافیکی و اقدامات مربوط به آن در دستور کار قرار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش مطلوب بودجه هلال احمر در سال ۱۴۰۱،ابراز داشت:۷۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز امکانات و شارژ انبارها اختصاص پیدا کرد که مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به هلال احمر واریز شد.

کولیوند با اشاره به قرارداد خرید بالگرد از روسیه و اجرایی نشدن آن ،ادامه داد: برنامه خرید تعدادی بالگرد را در دست داریم.

کولیوند از آمادگی هلال احمر برای وارد کردن هر نوع داروی مورد نیاز در صورت درخواست وزارت بهداشت خبر داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول