اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آرزوی دیرینه مردم بوئین‌میاندشت به زودی محقق می‌شود/ موافقت وزیر بهداشت با احداث بیمارستان محلی

فرماندار بوئین‌میاندشت گفت: با پیگیری‌های مسئولین امر، مجوز احداث بیمارستان اخذ شده و در سامانه صدور پروانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی نیز بارگذاری و تایید و موافقت وزیر نیز با احداث بیمارستان انجام شده است.

آرزوی دیرینه مردم بوئین‌میاندشت به زودی محقق می‌شود/ موافقت وزیر بهداشت با احداث بیمارستان محلی

رضاعلی معصومی، فرماندار بوئین‌میاندشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌میاندشت در خصوص آخرین وضعیت احداث بیمارستان شهرستان بویین میاندشت اظهار داشت:  با پیگیری‌های مسئولین امر، مجوز احداث بیمارستان اخذ شده و در سامانه صدور پروانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی نیز  بارگذاری و تایید  و موافقت وزیر نیز با احداث بیمارستان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نظر وزارتخانه مبنی بر ممنوعیت تأسیس بیمارستان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر یا شهرهایی که در فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتری آنها بیمارستان وجود دارد، صدور این مجوز با رایزنی‌ها و مذاکرات بسیار با مقامات وزارت و دانشگاه صورت گرفته و همین امر باعث زمان بر شدن  این فرایندها شده است.

وی ادامه داد: اعتبار اولیه احداث این بیمارستان بیست میلیارد تومان است که  از طریق عقد قرارداد با بنیاد برکت تامین شده  و برای تأمین مابقی اعتبار، هم از طریق بنیاد و هم دانشگاه رایزنی شده است.

معصومی درباره محل احداث این بیمارستان نیز گفت: جانمایی صورت گرفته و مالکیت محل احداث محرز و اخذ سند شده است که زمین محل زایشگاه سابق و محل فعلی پیام نور برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان بوئین‌میاندشت بیان داشت: برای طراحی ساختمان با توجه به اینکه تیپ مشخصی برای اجرای آن مد نظر نبوده و برای اولین بار در کشور و استان صورت گرفته، بخش‌های مختلف و اجزای ساختمانی آن طی چندین جلسهِ فنی در دفتر فنی دانشگاه و در شبکه با حضور کارشناسان فنی و نقشه های سازه، ابنیه، تاسیسات آن نیز انجام شده است.

وی بیان داشت: اصلاحیه آخری مبنی بر اضافه شدن بخش توانبخشی انجام شده و در مرحله برآورد نهایی و ارسال به مدیریت پشتیبانی دانشگاه جهت انجام تشریفات مناقصه هستیم که  بعد از مناقصه و تعیین پیمانکار عملیات کلنگ‌زنی و آغاز احداث صورت خواهد گرفت.

معصومی تصریح کرد: با در نظر گرفتن مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار پیش‌بینی می‌شود اواخر فروردین کلنگ‌زنی این واحد بیمارستانی آغاز و مردم محروم بوئین‌میاندشت در سال‌های بعد از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول