اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

8600 خانوار مددجوی کردستانی مستاجر هستند

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) کردستان گفت: 8 هزار و 600 خانوار مددجوی این نهاد در استان در خانه‌های استیجاری زندکی می کنند.

8600 خانوار مددجوی کردستانی مستاجر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، رضا طوسی مدیرکل کمیته امداد امام (ره) کردستان ظهرامروز در نشست و دیدار با فرماندار سقز خواستار اختصاص زمین در روستاهای حاشیه شهرها و مساعدت خیران برای ساخت مسکن مددجویان شد، اظهار کرد: فقر مسکن به شدت خانواره‌های زیرپوشش این نهاد را آزار می‌دهد و باید از ظرفیت خیرین شهرستان سقز برای مسکن مددجویان استفاده کرد.

وی عنوان کرد: پرداخت وام خیران از محل صندوق ولایت از ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مناسب این نهاد برای مددجویان است و تاکنون خیران 15 میلیارد ریال در این صندوق سپرده‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری نموده‌اند که یک برابر آن نیز توسط مرکز واریز می‌شود.

طوسی ادامه داد: در سال جدید برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان‌های استان کردستان به ویژه در شهرستان سقز در زمینه اشتغال مدد جویان و نیز ساخت مسکن در دست است.

فرماندار سقز هم در این نشست با اشاره به اینکه، خانوارهای زیادی در شهرستان سقز تحت پوشش این نهاد هستند، خواستار افزایش تسهیلات مسکن و کمک معیشتی به آنان شد.

کامیل کریمیان با اشاره به فقر مسکن و بد مسکن بودن برخی از مددجویان، تصریح کرد: ساخت مسکن و توانمندسازی مددجویان باید به جد مدنظر قرار گیرد.

فرماندار ویژه سقز همچنین بابیان اینکه، کرونا باعث فقیرتر شدن فقرا و نیازمندان شده است، افزود: عزم خیران و زکات دهندگان شهرستان سقز در پرداخت زکات در شرایط سخت اقتصادی قابل تقدیر و ارج گذاری است.

کریمیان تلاش‌‌های عاملان زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع آوری 6 میلیارد تومان زکات در این شرایط سخت را بسیار ارزشمند برشمرد.

وی با تقدیر و تشکر از عاملان زکات، اظهار امیدواری کرد که فقر از جامعه رخت بربندد و به جای پرداخت زکات به فقرا، شاهد پرداخت زکات در حوزه علم و فناوری و دانش باشیم.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول