اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مصدوم‌های چهارشنبه‌سوری زودتر از خودش رسیدند/ 4 کرمانشاهی راهی بیمارستان شدند

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا بدین لحظه چهار مصدوم در رابطه با حوادث چهارشنبه‌سوری داشتیم که حال یکی از آن‌ها، وخیم است.

مصدوم‌های چهارشنبه‌سوری زودتر از خودش رسیدند/ 4 کرمانشاهی راهی بیمارستان  شدند

 هومن رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال، اظهار کرد: امروز، ۲۴ اسفندماه و چهارشنبه‌ آخرسال است که متأسفانه برخی از جوانان در سطح کشور و استان علی‌رغم توصیه‌های فراوان کادر درمان، سلامت و مسؤولان ذی‌ربط اقدام به کارهای خطرناک جهت شادی‌های زودگذر می‌کنند که عوارض زیادی را برای خود، خانواده و همشهریان به دنبال دارد.

وی در خصوص مصدمان امسال، تصریح کرد: تا بدین لحظه چهار مصدوم در رابطه با حوادث چهارشنبه‌سوری داشتیم که حال یکی با مصدومیت شدید، وخیم گزارش شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته ۱۱۶ مورد مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری داشتیم که از این تعداد ۸۹ مورد مرد و ۲۷ نفر زن بودند.

وی تصریح کرد: بیشترین گروه‌های سنی که در حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب می‌بینند جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال هستند که بیشترین آسیب‌ها هم از ناحیه دست، صورت و چشم است.

رفیعی مهمترین عامل جلوگیری از این حوادث را در نظارت و مراقبت والدین دانست و گفت: افراد سودجو اقدام به تهیه مواد محترقه غیرمجاز و دست‌ساز می‌کنند که خیلی خطرناک هستند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به تازگی از قله پیک ششم کرونا عبور کردیم و هنوز کادر درمان مشغول مداوای بیماران با علائم کرونا هستند از مردم می‌خواهیم تفریح و شادی بی‌خطری در این شب داشته باشند و باری مضاعف برای کادر درمان ایجاد نکنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول