اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بسیج اساتید: گردن‌زنی دسته‌جمعی در عربستان؛ اقدامی رذیلانه و گستاخانه است

سازمان بسیج اساتید گردن‌زنی دسته‌جمعی 81 انسان‌ بی‌گناه در عربستان را اقدامی رذیلانه و گستاخانه دانست و از سازمان ملل خواست ضمن محکومیت این اقدام، زمینه محاکمه محمدبن سلمان و حکام آل سعود را فراهم سازد.

بسیج اساتید: گردن‌زنی دسته‌جمعی در عربستان؛ اقدامی رذیلانه و گستاخانه است

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس،سازمان بسیج اساتید گردن‌زنی دسته‌جمعی 81 انسان‌ بی‌گناه در عربستان را؛ اقدامی رذیلانه و گستاخانه دانست و از شورای امنیت سازمان ملل خواست ضمن محکومیت این اقدام، زمینه محاکمه محمدبن سلمان و حکام آل سعود را فراهم سازد.

در متن این بیانیه آمده است:

اعدام دسته جمعی و گردن زدن بیش از 80 انسان بی گناه، مسلمان سنی و شیعه، شهروند عربستانی، عراقی و یمنی، دو اسیر جنگی، نوجوانانی که نه انگ فعالیت تروریستی به آنها می چسبد و نه اتهام داشتن عقاید انحرافی، از هر زاویه بشری، حقوقی، اسلامی، اخلاقی، وجدانی، عرفی و... که دیده شود اقدامی سبوعانه، ظالمانه، رذیلانه، گستاخانه و بی شرمانه ارزیابی می شود که بیانگر ضدبشری حکام عربستان، بی دینی وهابیون، پایان راه آل سعود و عجز محمدبن سلمان در میدان و عوام فریبی وی در انجام اصلاحات در این کشور است.

این جنایت هولناک ضد بشری که تراز وحشی گری و خوی ددمنشی حاکمان با شهروندان را تغییر داد، بدون تردید مجرمان پنهان و پیدای بسیاری دارد که جرم شان در وقوع این ددمنشی ها بیش از بن سلمان و آل سعود است.

یکی سازمان های مدعی حقوق بشر که بشریت و انسانیت را مشروط به نوع دین و آیین، رنگ و نژاد، زبان و سرزمین و مهمتر از همه تابعیت و شهروندی کشورها می دانند و برایشان فرق می کند سفید پوست باشی یا رنگی، غربی باشی یا شرقی، اروپایی باشی یا آسیایی، مسلمان باشی یا یهودی، عبری سخن کنی یا عربی، جهان اولی باشی یا سومی و... و دوم حاکمان و سیاستمداران جهان که تروریست و جانی بودن دولت ها و گروه ها را منوط به نوع رژیم، نحوه سرسپردگی، میزان حمایت مالی و تامین منافع مادی خود می دانند. سوم رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی که تنها وقایعی را می بینند و روایت می کنند که صاحبان زر، زور و تزویر می پسندند.

بی تردید اگر با جنایت دو سال قبل این رژیم سفاک در اعدام 37 مسلمان بی گناه که 32 تن از آنها شیعه بودند، با چشم پوشی و سکوت همراه نمی شد امروز جهان شاهد این جنایت نبود و اگر امروز هم مانند گذشته به مورد اغماض قرار گیرد، این روند ادامه خواهد داشت.  

از این رو، سازمان بسیج اساتید کشور به نمایندگی ازهمه آزادمردان جهان بویژه مسلمین جهان ضمن محکوم کردن قاطعانه این جنایت هولناک و سایر اقدامات ضد بشری آل سعود در یمن، بحرین و عراق، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست داریم تا با صدور بیانیه در محکومیت این واقعه دردناک، زمینه محاکمه محمدبن سلمان و حکام آل سعود را فراهم سازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول