اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستگیری ۱۲ جاعل و کلاهبردار حرفه ای در قزوین/ افزایش آمار سرقت های خرد در استان

فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: 17 درصد آمار سرقت های خرد در استان افزایش یافته که بیش از 70 درصد آن توسط سارقین معتاد صورت گرفته است.

دستگیری ۱۲ جاعل و کلاهبردار حرفه ای در قزوین/ افزایش آمار سرقت های خرد در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار علی ابراهیمی فرماندهی انتظامی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات شهید حق شناس برگزار شد، اظهار کرد: هوشمندسازی، تامین امنیت، تحکیم نظم و اجرای عدالت از مهم‌ترین مولفه‌های نظام اجتماعی و سیاسی است، در این راستا «پلیس هوشمند، قانون‌مدار و نشاط بهاری» به عنوان شعار ناجا در سال جدید انتخاب شد. 

وی افزود: امنیت امروز کشور با لطف و کرم الهی، رهبری و هدایت مقام معظم رهبری، خون پاک شهدا و همراهی مردم با نیروهای نظامی و انتظامی شکل گرفته است.

سردار ابراهیمی ادامه داد: استان قزوین در فراوانی جرم سی و سومین استان در کشور است و این بدان معناست که قزوین یکی از امن ترین استان ها محسوب می شود.

وی یاد آور شد: در ارتباط با دستگیری حوزه سرقت، 7 هزار و 940 نفر سارق دستگیر کردیم که 75 باند سرقت و 460 سارق حرفه ای را شامل می شد.فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: ما در ارتباط با بحث سرقت، استان بیست و چهارم از نظر رشد سرقت هستیم که متاسفانه 17 درصد در سرقت های خرد افزایش داشته ایم.

وی عنوان کرد: امسال 20 فقره وقوع قتل در استان داشتیم که با اقدامات فنی و تخصصی توانستیم 40 مرتکب و معاون در حوزه قتل را شناسایی کنیم و علاوه بر کشف عاملان 20 فقره قتل سال جاری، عاملان 3 قتل سال گذشت نیز امسال کشف شد.

سردار ابراهیمی اضافه کرد: در سال جاری 622 فقره فقدانی در استان داشتیم که 499 فقره منجر به کشف شده است. 

وی اعلام کرد: ما در استان هیچ گونه موارد مهمه نداشتیم و تنها یک مورد گزارش آدم ربایی داده شده بود که کشف شد. 

فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: 20 فقره کشف اجساد در استان داشتیم که با اقدامات تخصصی 18 فقره غیر قابل تشخیص کشف و شناسایی شد.

سردار ابراهیمی اعلام کرد: در بخش سرقت شاهد کاهش 52 درصدی سرقت احشام و کاهش 50 درصدی سرقت اموال دولتی بوده ایم. 

وی افزود: در تصادفات رانندگی منجر به فوت متاسفانه 4 درصد افزایش داشتیم که البته کاهش محدودیت های تردد  در این راستا سهیم است.

فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: در سال جاری میزان ترددهای خودرویی بالغ بر 240 میلیون خودرو بوده که 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ما در خصوص جرایم خشن بسیار خوب کنترل کردیم، برای رسیدن به این موضوع در استان طرح های خوبی اجرایی شد و نزدیک به 500 طرح به صورت محله ای، شهرستانی و استانی داشتیم. 

سردار ابراهیمی یاد آور شد: در بحث مواد مخدر تا این لحظه 4 تن و 200 کیلوگرم کشف شده و در زمینه معتادین نیز پلیس این قدرت را دارد کسانی که بی سرپناه هستند را برای بازپروری و ترک یاری کند. 

وی افزود: 17درصد آمار سرقت های خرد افزایش یافته که بیش از 70 درصد آن توسط سارقین معتاد صورت گرفته است.

سردار ابراهیمی توضیح داد: کشف ۴۱۳ فقره جعل اسناد و هزار و 98 فقره کلاهبرداری توسط ماموران پلیس صورت گرفته که ۱۲ فرد جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای در این خصوص دستگیر شده‌اند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 هزار و 892 وسیله نقلیه در مراکز تعویض پلاک خودرو خدمات دریافت کرده‌اند و این آمار نسبت به سال گذشته با رشد 16 درصدی همراه بوده است.

فرماندهی انتظامی استان گفت: امسال 22 هزار و 188 نفر به‌دلیل جرایم مختلف از قبیل سرقت، جرایم مالی، امنیتی، شرارت، مفاسد اجتماعی و معتادین دستگیر شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: جرایم استان به ترتیب آمار وقوع عبارتند از سرقت، نزاع، جرایم مالی، مواد مخدر و جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص بوده‌ است. 

فرماندهی انتظامی استان گفت: در سال جاری در حوزه‌های مختلف در پلیس فتا هزار و 480 فقره پرونده تشکیل شده  و جرایم رایانه‌ای استان 23 درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: بیشترین جرایم حوزه پلیس فتا در موضوعات کلاهبرداری، برداشت از حساب و هتک حیثیت بوده است.

سردار ابراهیمی خاطر نشان کرد: سال آینده دفتر پلیس اینترپل در استان راه‌اندازی خواهد شد تا کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشند به راحتی بتوانند استعلامات مربوطه را انجام دهند. 

وی یاد آور شد: در خصوص تماس های مردمی با 110،  ۵۴۰ هزار و ۷۱۴ مورد تماس در سال جاری در استان داشته‌ا‌یم که از این میزان 44.5 درصد آن منجر به عملیات و 33 درصد آن منجر به ارشاد و راهنمایی شده است. 

سردار ابراهیمی اعلام کرد: طی روزهای اخیر 601 هزار و 221 عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده که این کشفیات نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است.

فرماندهی انتظامی استان در پایان گفت: 202 کیلوگرم انواع مواد اولیه توسط پلیس کشف شده که 44 نفر نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول