اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پالایشگاه کرمانشاه بازهم عنوان «صنعت سبز» را از آن خود کرد

پالایشگاه کرمانشاه به عنوان واحد نمونه زیست محیطی انتخاب شد.

پالایشگاه کرمانشاه بازهم عنوان «صنعت سبز» را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، محمدرضا امامی نیا در این باره اظهارکرد: در جریان برگزاری بیست و سومین همایش تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که با حضور «علی سلاجقه» معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به صورت ارتباط زنده تلویزیونی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، بازهم عنوان «صنعت سبز» به پالایشگاه کرمانشاه رسید.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت:توفیق دریافت لوح وتندیس صنعت سبز سال را مرهون تعامل و همکاری متقابل کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان و کارکنان شرکت پالایش نفت کرمانشاه میدانیم. رعایت استانداردهای زیست محیطی، رسالت حرفه ایست که علاوه بر تامین منافع سازمان، سلامت و امنیت همگان همچون همشهریان و خانواده‌های کارکنان پالایشگاه که در مجاورت این تاسیسات اسکان دارند را در نظر دارد. 

وی ادامه داد: رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایجاد سیستم پایش لحظه ای، استقرار واحد ایمنی، بهداشت ومحیط زیست، استقرار نظام مدیریت سبز، ایجاد توسعه وراهبری فضای سبز و آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی از جمله شاخص های عمومی و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند و گواهی نامه مهارت های زیست محیطی ازدیگر شاخص های اختصاصی انتخاب واحدهای صنعت سبز بود که شرکت پالایش نفت کرمانشاه با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت تندیس واحد نمونه صنعت سبز کشور شد.

امامی نیا تصریح کرد: انتخاب پالایشگاه کرمانشاه به عنوان صنعت سبز کشور درحالی صورت گرفته است که شرکتهای پالایشی در مبحث آلایندگی معمولا جزء صنایع پرخطر تعریف می شوند اما پالایشگاه کرمانشاه به دلیل رعایت تمام نکات زیست محیطی بار دیگر همچون سالهای گذشته موفق به دریافت این نشان و تندیس ارزشمند شد.

وی یادآور شد: همچنین پساب صنعتی تولیدی شرکت پس از تصفیه و با توجه به رعایت استانداردهای زیست محیطی در مصارف آبیاری فضای سبز محوطه  پالایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

امامی نیا خاطرنشان کرد: بهره گیری از نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه از دیگر موارد حائز اهمیت در مباحث زیست محیطی است که از این سیستم در بحث گرم کردن آب و همچنین گرمایش رستوران و باشگاه ورزشی پالایشگاه استفاده می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: بازیافت لجن های نفتی به وسیله کاتالیست برای اولین بار  در این شرکت انجام شده است که این مهم نیز از مباحث اصلی حوزه زیست محیطی می باشد.

وی در پایان یادآور شد: از آنجایی که پالایشگاه کرمانشاه در مرکز شهر واقع شده است لذا نگاه مدیران این مجموعه همواره رعایت کامل تمامی استانداردهای زیست محیطی بوده و هست.

شایان ذکر است، بهمن ماه سال جاری معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور طی بازدید خود از شرکت پالایش نفت کرمانشاه ضمن ابراز رضایت از عملکرد زیست محیطی این شرکت عنوان کرد؛ پالایشگاه کرمانشاه از جهت رعایت بسیاری از شاخص های زیست محیطی در رتبه مناسب قرار دارد و چندین بار به عنوان صنعت سبز معرفی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول