اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فراهم‌سازی امکان اسکان زائران نیمه شعبان در 6 بوستان شهری قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بوستان‌های غدیر، امام رضا (ع)، فدک، مهدی(عج) و نیایش از جمله بوستان‌هایی هستند که ظرفیت برپایی چادر مسافرتی و اسکان زائران نیمه شعبان در آن فراهم شده است.

فراهم‌سازی امکان اسکان زائران نیمه شعبان در 6 بوستان شهری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان ظهر امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: از چهار ماه پیش با توجه به دستور شهردار قم ستاد استانی نیمه‌شعبان و کمیته‌های خدماتی و اجرایی تشکیل شدند تا در ایام نیمه شعبان به بهترین شکل ممکن از زائران میزبانی شود.

وی ادامه داد: ۱۱ کمیته در سطح استان و هشت کمیته خدماتی به کمک شهرداران مناطق هشت گانه قم تشکیل شد تا در سراسر استان مشکلی برای اسکان و موضوعات دیگر زائران وجود نداشته باشد، ما در شهرداری با تمام توان به میدان آمده‌ایم تا این مراسم همانند سال ۱۳۹۸ با شکوه برگزار شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در رابطه با اسکان مسافران در پارک‌های داخل شهر بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده ۶ بوستان برای مسافرانی که می‌خواهند چادر‌های مسافرتی خود را دایر کنند در نظر گرفته شده است و از افرادی که به قم سفر می‌کنند خواهشمند هستیم به جز این ۶ بوستان در پارک‌های دیگر شهر چادری را بر پا نکنند.

وی افزود: بوستان غدیر در بلوار الغدیر، بوستان امام رضا(ع) در بلوار امام رضا (ع)، بوستان فدک در میدان ۷۲ تن، بوستان مهدی(عج) در بلوار امام علی(ع)، بوستان نیایش مقابل درب ۵ جمکران از جمله بوستان‌هایی هستند که ظرفیت برپایی چادر در آنها وجود دارد و حدود ۵ هزار نفر تخت نیز در این ۶ منطقه برای اسکان زائران پیش بینی شده است.

 ذاکریان تصریح کرد: سالن‌های ورزشی در سطح شهر نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده و درب‌های سوله‌های مدیریت‌بحران در صورت شرایط جوی‌بارانی به روی مردم باز است و این مناطق با حضور نیرو‌های آتش‌نشانی پشتیبانی می‌شود تا اتفاقات ناگواری رخ ندهد.

وی در رابطه با بحث موکب‌ها افزود: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان، موکب‌ها با نظارت‌های دقیق کمیته مردمی مواجه هستند و مقرر شده با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی حدود ۲۰۰ موکب به زائرین در کنار پیاده رو‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) خدمت رسانی کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: بحث سرویس‌های بهداشتی همچنان از مهم ترین موضوعاتی است که در حال پیگیری است، در روز‌های گذشته با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری تهران و سپاه علی بن ابیطالب(ع)، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار به صورت امانت در اختیار ما گذاشته شده و در مجموع 423 چشمه سرویس بهداشتی سیار در قم مستقر شده است.

ذاکریان در پایان گفت: با همکاری مخابرات استان در بدو ورود زائران به شهر قم پیامکی حاوی پیام خوش‌آمد گویی و لینکی که زائران را به سایت امور زائرین به آدرس zaer.qom.ir  ارجاع می‌دهد ارسال می‌شود، در این سایت همه اطلاعات مورد نیاز برای زائران بارگذاری شده و نقشه‌های مسیریاب منتهی به مسجد‌مقدس جمکران و سایر نقاط شهر در دسترس قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول