اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیرخارجه طالبان: سفارت افغانستان در ترکیه تحت امر کابل است

سرپرست وزیر طالبان گفت که سفارت افغانستان در آنکارا زیر نظر حکومت سرپرست در کابل فعالیت می‌کند.

وزیرخارجه طالبان: سفارت افغانستان در ترکیه تحت امر کابل است

 به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،‌ حسن علی کمیل، وزیر خارجه دولت موقت طالبان در حاشیه‌ نشست آنتالیا به رسانه‌ها گفت، که حکومت فعلی افغانستان در ترکیه سفارت دارد و آنها طبق دستورات طالبان از کابل به کارهای خود در این کشور رسیدگی می‌کنند.

«امیر محمد رامین»، سفیر فعلی افغانستان در ترکیه توسط حکومت پیشین افغانستان منصوب شده بود و گفته می‌‌شود، وی این سفارت را به وزارت خارجه‌ طالبان تحویل دهد.

متقی افزود که با اکثر سفارت‌های افغانستان در کشورهای جهان در ارتباط است و این سفارت‌ها از دستورات طالبان اطاعت می‌کنند.

وی در مورد به رسمیت شناخته شدن حکومت خود از سوی جهان ابراز خوشبینی کرد و گفت که رفتار کشورها با ما احترام‌آمیز بوده و تلاش‌ها برای به رسمیت شناخته شدن طالبان به‌صورت جدی جریان دارد.

چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست پایانی مجمع دیپلماسی آنتالیا گفت، طالبان هنوز به وعده‌های خود برای به رسمیت شناخته شدن عمل نکرده و به رسمیت شناخته شدن حکومت سرپرست افغانستان را مشروط به عملکرد طالبان دانست.

تشکیل حکومت فراگیر، مبارزه با تروریسم و احترام به حقوق بشر از شروط کشورها و مجامع بین‌المللی برای به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان است. طالبان اما می‌گوید که این شرایط را انجام داده‌اند.

 این درحالی است، که با گذشت نزدیک به هفت ماه از تسلط طالبان بر کابل، تاکنون هیچ کشوری حاکمیت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول