اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

روند تغییرات کند نیست/ حاضریم در شفافیت پیش قدم شویم

استاندار قزوین گفت: ما به کسانی که خواهان تغییرات هستند اعلام می کنیم، تغییرات در استان کند نیست و اکثر انتصابات با برنامه ریزی صورت گرفته است.

روند تغییرات کند نیست/ حاضریم در شفافیت پیش قدم شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط با فعالیت های احزاب، موضوعی نیست که بخواهم شخصا تصمیم گیری کنم و ما هم از فعالیت بیشتر احزاب و ایجاد نشاط در جامعه استقبال می کنیم. 

وی افزود: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید، طبیعی است که بخشی از بدنه مدیریت استان تغییر کند لذا در این مسیر پس از استقرار در استان و شناخت ظرفیت ها، برنامه ریزی جهت تغییر مدیران صورت گرفت. 

اعلایی خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را کردیم تا در انتصابات از اطلاعات موجود در ساختارهای رسمی و پیشینه فعالیت دستگاه ها در دولت های مختلف که به شناسایی افراد کمک می کند، استفاده کنیم و در این راستا جریان هایی که در قالب حمایت از اهداف و آرمان های دولت و رئیس جمهور فعالیت می کردند، در کانون مشورت قرار گرفتند.

استاندار قزوین ادامه داد: آنچه که بیش از هر چیز در انتخاب مدیران اثرگذار تلقی شد، کارآمدی آن ها بود، ما این بدین معنا نیست که همه مدیران فعال در استان در معرض تغییر قرار می گیرند، بلکه با توجه به ارزیابی های صورت گرفته برخی باقی خواهند ماند، البته روند ارزیابی برای مدیران جدید نیز لحاظ خواهد شد. 

وی یاد آور شد: روند انتصابات مدیران برخی از داخل استان و برخی با انتخاب در عرصه ملی انجام می گیرد که در این زمان فضا به طرف رایزنی، تبادل آرا و انتخاب نهایی پیش می رود تا به انتخاب مدیر استانی منتج شود. 

توجه به ظرفیت های گردشگری استان ضرورت دارد 

اعلایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ارتباط با موضوع گردشگری از این حد ظرفیت موجود در استان مشعوف هستم اما از اینکه مقوله معرفی این ظرفیت مغفول مانده، ناراحتم چرا که معرفی میراث پیشینیان ما می تواند منشا تحول در اقتصاد منطقه شود. 

استاندار قزوین افزود: قزوین می تواند با شعار فرهنگ، تاریخ و طبیعت پرچمدار گردشگری باشد که البته با گفتار درمانی مسئله حل نخواهد شد بلکه باید عملیاتی وارد شد. 

اعلایی ادامه داد: این حرکت تنها متکی به دولت نیست بلکه  باید فرهنگ پذیرش گردشگران در کل جامعه استان شکل گیرد و و دولت نیز بستر حمایت، تسهیل گری، شناسایی، حفظ و احیا را فراهم کند. 

نگاه مطلق به توسعه صنعت صحیح نیست 

استاندار قزوین اظهار کرد: یکی از ظرفیت های عمده ما در  استان، صنعت است، اگرچه نگاه مطلق به توسعه صنعت درست نیست چرا که همه استان از مزایا و شرایط یکسانی در این زمینه برخوردار نیستند. 

وی افرود: در بخشی از استان، شرایط استقرار صنایع اشتغالزا امکان پذیر نیست و این در حالی است که در بخش دیگر، این شرایط فراهم است از این رو باید برنامه ریزی دقیقی در حوزه صنعت صورت گیرد تا رشد و توسعه استان نیز متوقف نشود.

اعلایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در استان صنایع بزرگ و قابل توجه نداریم که بتواند موتور محرک اقتصادی باشد از این رو باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم شاهد فعالیت صنایع بزرگ در استان باشیم. 

وی یادآور شد: در ارتباط با پیگیری واگذاری اراضی صنعتی در شهرک های صنعتی استان به سرمایه گذاران اهلیت دار، ما ادعا نمی کنیم که در این زمینه در شهرک های صنعتی استان، عامدانه سوء استفاده وجود داشته اما طبیعی است که برخی از این مسائل در حبس اراضی صنعتی رقم خورده که نباید به نفع افرادی خاص باشد بنابراین پیگیری این موضوع به معنی نادیده گرفتن زحمات گذشتگان نیست.

آب اولویت اصلی ما در سال جدید خواهد بود 

استاندار قزوین تصریح کرد: آب اولویت اصلی سال آینده استان قزوین است چرا که تمامی حوزه ها اعم از کشاورزی، صنعتی، زندگی و غیره متاثر از آن می باشد و از این رو باید برنامه ریزی داشته باشیم. 

وی افزود: دومین استان کشور هستیم که کمترین بارش را در سنوات گذشته نسبت به قبل داشته از این رو در معرض تهدید خشکسالی هستیم و باید اقدامات ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.

اعلایی خاطر نشان کرد: در این راستا تعداد زیادی از چاه ها از استحصال خارج شده و اکنون افت منابع آب زیرزمینی را به صورت جدی نداریم اما با توجه به زنده بودن دشت قزوین نیاز است تا برای احیای آن برنامه ریزی داشته باشیم. 

 تغییرات مدیریتی در استان کند نیست

استاندار قزوین اظهار کرد: ما به کسانی که خواهان تغییرات هستند اعلام می کنیم تغییرات در استان کند نیست و اکثر انتصابات با برنامه ریزی صورت گرفته است. 

وی افزود: مدیرانی از جایگاه های شغلی کنار می روند و بناست تا مدیران جدید از تجربیات آن ها در حوزه های پروژه ای استفاده کنند. 

 اعلایی یادآور شد: کار آمدی مهم ترین شرط برای روی کار آمدن مدیران است و از این رو انتخاب بانوان مدیر نیز با توجه به شرط کارآمدی در دستور کار قرار دارد.

در صورت تقاضا در شفافیت پیش قدم می شویم 

استاندار قزوین گفت: حقوق کارکنان دولت در سامانه شفافیت وجود دارد و در صورت لزوم در شفاف سازی آن پیشقدم می شویم.

وی افزود: شهرداری های استان نیز در ارتباط با اصل شفافیت همانند سایر استان ها پیشگام شوند و حقوق کارکنان خود را شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول