اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۲۱ طرح کلان اقتصادی با مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۱ طرح کلان اقتصادی در دولت سیزدهم در این استان خبر داد.

اجرای ۲۱ طرح کلان اقتصادی با مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید احسان عسکری با اشاره به مهمترین رویکرد و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی اظهار کرد: پیگیری احیاء و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، رفع موانع فعالیت طرح‌‌های موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید از جمله برنامه‌ها و سیاست‌ها در جهت پیشرفت بخش‌های مختلف اقتصادی استان است.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های استان قادر به توسعه استان است، افزود: در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد با آسیب‌های ناشی از بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند نیازمند استفاده بهتر و بهینه از ظرفیت‌ها و منابع استان هستیم.

وی بیان کرد: معادن بوکسیت چرام می‌تواند بخشی از فرآیند رشد و توسعه اقتصادی منطقه را شکل دهد، اما شرایط موجود به نحوی است که استان از این ثروت و دارایی خود بهره کافی نمی‌برد و ذخایر این معدن به صورت خام از استان خارج می‌شد.

عسکری بیان کرد: با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به صورت ماهیانه یا دو هفته یکبار در تهران، جلسات متعددی با مقامات کشوری برگزار می‌شود و رویکردهای استان در زمینه‌های گوناگون توسعه مورد بررسی، پیگیری، رایزنی و اتخاذ تصمیم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پیشنهاد استان به ایمیدرو مبنی بر سرمایه‌گذاری در بخش سرفاریاب به خصوص معدن بوکسیت افزود: بر اساس توافقی که با سازمان ایمیدرو صورت گرفته، میزان سرمایه‌گذاری در سرفاریاب مبلغی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که این موضوع با توجه به ذخایر اکتشاف شده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی بوکسیت سرفاریاب، می‌تواند یکی از بخش‌های مهم سرمایه‌گذاری باشد.

عسکری با اشاره به تعطیلی کارخانه آهک هیدراته چرام گفت: این کارخانه علی‌رغم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی قریب یکسال است که به دلیل مشکلات اجرایی ایمیدرو و پیمانکار تعطیل شده و این مسئله برای مدیریت و مردم استان قابل قبول نیست و لذا در راستای فعال شدن کارخانه مذکور نیز با سازمان ایمیدرو مذاکراتی صورت گرفت که راه‌اندازی مجدد مورد موافقت ایمیدرو قرار گرفت و امید است تا اوایل اردیبهشت سال آینده عملیاتی شود.

معاون استاندار با تشریح برنامه‌های در دست اقدام اقتصادی گفت: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده در خصوص کود فسفاته چرام، قرار است در کوتاه مدت عملیات استخراج و سپس در میان مدت کارخانه فرآوری کود فسفات راه‌اندازی شود، که احداث و بهره برداری این کارخانه می‌تواند به بخش کشاورزی استان و کشور کمک کند و منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی در پایان با اشاره به اجرای ۲۱ طرح بزرگ و کلان اقتصادی استان گفت: مبلغ مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که از طریق هلدینگ‌ها و فاینانس خارجی تامین می‌شود.

این مسئول اقتصادی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها ۶ تا ۱۰ هزار فرصت شغلی طی چهار سال عمر دولت سیزدهم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول