اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هوای خوش بهاری و باران در برخی نقاط کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در برخی نقاط کشور تا چند روز آینده خبر داد.

هوای خوش بهاری و باران در برخی نقاط کشور

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بر اساس آخرین داده‌ها و مدل‌های پیشیابی هواشناسی سامانه بارشی امروز در مناطقی نظیر شمال بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ شمال فارس، شرق لرستان، خراسان رضوی، سمنان، خراسان شمالی و سواحل شمالی همچنین ارتفاعات البرز و شمال آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی فعال است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده نیز این وضعیت جوی تداوم دارد و بارش پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان و البرز و دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی در همدان، قم و استان مرکزی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه 24 اسفند گستره بارش‌ها کل نوار شمالی کشور را در بر خواهد گرفت و علاوه بر آن در غرب و جنوب‌غرب کشور برخی نقاط مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود:‌ روز چهارشنبه 25 اسفند در چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده خواهیم داشت، همچنین کاهش دمای نسبی در شمال‌غرب کشور، ارتفاعات البرز، خراسان‌شمالی و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز پنج‌شنبه 26 اسفند این سامانه بارشی در نوار غربی کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد و سواحل خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی موجب بارش باران و وزش باد خواهد شد و اواخر وقت پنج‌شنبه این سامانه از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود.

وی گفت: روز پنج‌شنبه وزش باد شدید و کاهش نسبی دما همراه با خیزش گرد و خاک در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، سمنان همچنین مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: بعدازظهر سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نواحی شمال‌غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه خواهیم داشت. همچنین روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در شهرهای مرزی غرب و جنوب‌غرب کشور به علت وزش باد شدید روی کشور عراق نفوذ گرد و خاک خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی با وزش باد در بعدازظهر نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 19 و 8 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اردبیل با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول