اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کار بافی اردکان ثبت ملی شد

هنر کاربافی اردکان طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد استان و وزارت میراث فرهنگی ثبت ملی شد.

کار بافی اردکان ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، پویان محمودیان پیش از ظهر امروز در جریان سفر خود به استان یزد، در مراسم ثبت ملی کاربافی اردکان، با اشاره به درخواست صنعتگران و هنرمندان در خصوص توجه هرچه بیشتر به صنایع‌دستی این استان اظهار کرد: امروز به پاسداشت هنر دست صنعتگران و هنرمندان شایسته شهرستان اردکان و به‌منظور ترویج هنر اصیل این خطه از کشور عزیزمان، شهر اردکان رسماً به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی در حوزه کار بافی به خانواده بزرگ شهرها و روستاهای صنایع‌دستی پیوست.

وی با بیان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوب صنایع‌دستی اردکان افزود: انتظاری که از مسئولین شهرستان اردکان داریم این است که با ایجاد بازارچه‌ها و مکان‌های دائمی فروش صنایع‌دستی، ایجاد مراکز آموزشی برای ارتقای این هنر، حفظ و جلوگیری از فراموشی برخی از رشته‌های صنایع‌دستی کاری کنند که گردشگران بتوانند ظرفیت‌های صنایع‌دستی این منطقه را ببینند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی بابیان این‌که با هر ثبت ملی، گوشه‌ای از گنجینه پنهان صنایع‌دستی کشور را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد، گفت: ما هم خود را موظف می‌دانیم در حد توان در راستای ارتقای جایگاه صنایع‌دستی شهرستان اردکان و رونق کسب‌وکارهای هنرمندان این رشته تلاش کنیم.

محمدرضا دشتی،‌ نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بابیان این‌که سال آینده باید سال جهش صنایع‌دستی در وزارت میراث فرهنگی باشد، تصریح کرد: با رونق صنایع‌دستی می‌توان آن را در سبد اقتصادی خانواده‌ها قرار داد.

وی با بیان این‌که تاکنون به هشت هزار نفر از متقاضیان راه‌اندازی صنایع‌دستی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیتی داخلی برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی ضروری است.

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اهتمام به ظرفیت صنایع‌دستی در کشور، گفت: ما در مجلس آمادگی داریم در رابطه با رفع مسائل و مشکلات قانونی در حوزه صنایع‌دستی همکاری کنیم و ما باید استان یزد را به استان نمونه در زمینهٔ صنایع‌دستی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول