اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آموزش «زبان دوم» در ساعات رسمی دبستان‌ها غیرقانونی‌ است/ ایجاد سامانه‌ تعیین شهریه‌های مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: به زودی سامانه‌ای در سازمان مدارس غیردولتی راه‌اندازی خواهد شد که صدور مجوز‌ها به سرعت انجام شده و شهریه‌های هر مدرسه شامل شهریه ثابت و فوق برنامه در آن مشخص خواهد شد تا خانواده‌ها تکلیف ثبت نام فرزندان خود را بدانند.

آموزش «زبان دوم» در ساعات رسمی دبستان‌ها غیرقانونی‌ است/ ایجاد سامانه‌ تعیین شهریه‌های مدارس غیردولتی

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: به ادارات کل اعلام کرده ایم که هرچه زودتر نسبت به اتصال به درگاه ملی صدور مجوز‌ها اقدام کنند. صدور مجوزهای مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی در دو بازه 10 روزه انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: از امروز تنها مجوز مدارس غیردولتی و مراکز آموزش و پرورش را صادر خواهیم کرد و مجوز مدارسی که پیش از این نیز مجوز داشته‌اند، تمدید خواهد شد.

محمودزاده گفت: با وجود تعدد‌های موجود در سازمان مدارس غیردولتی درباره صدور مجوز‌ها، تلاش می‌کنیم این مجوز‌ها در زمان کمتری صادر شود.

وی افزود: صدور مجوز‌ها باید سرعت بیشتری پیدا کند تا مردم برای اخذ مجوز درگیر قوانین و مقررات اداری نشوند.

محمودزاده گفت: به زودی سامانه‌ای در سازمان مدارس غیردولتی راه‌اندازی خواهد شد که صدور مجوز‌ها به سرعت انجام شده و شهریه‌های هر مدرسه شامل شهریه ثابت و فوق برنامه نیز در آن مشخص خواهد شد تا خانواده‌ها تکلیف ثبت نام فرزندان خود را بدانند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش ادامه داد: مرحله اول این سامانه طراحی و اطلاعات در آن بارگذاری شده است و مراحل بعدی نیز در حال شکل گیری است.

محمودزاده از تغییر الگوی شهریه مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: در این الگو به غیر از محتوای آموزشی، رویکرد‌های فرهنگی و تربیتی مدارس و اجرای سند تحول در مدرسه نیز ملاک شهریه خواهد بود.

وی گفت: این الگو همچنین میزان شهریه دریافتی در هر مدرسه و خرج کرد آن را برای خانواده‌ها شفاف خواهد کرد.

محمودزاده به آموزش زبان دوم در دبستان‌های غیردولتی اشاره کرد و افزود: تشکیل کلاس‌های آموزش زبان دوم نیاز به مجوز از ادارات آموزش و پرورش را دارد و خانواده‌ها در صورت مشاهده این نوع آموزش‌ها حتما از مدیر مدرسه مجوز لازم را درخواست کنند.

وی گفت: آموزش زبان دوم در دبستان‌های غیردولتی به صورت کاملا اختیاری و تنها در ساعات و برنامه‌های غیر رسمی مدرسه انجام می‌شود و تشکیل این کلاس‌ها در ساعات و برنامه‌های رسمی مدرسه غیرقانونی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول