اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احیای دشت الله‌آباد در دستور کار قرار می‌گیرد

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک گفت: به زودی استاندار قزوین از دشت الله آباد بازدید خواهد کرد و این موضوع، بررسی و در صورت نداشتن مسائل زیست محیطی، اقدامات اجرایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

احیای دشت الله‌آباد در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، حامد فتوحی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک شب گذشته در نشست با اعضای شورای ائتلاف شهرستان آبیک اظهار کرد: شهرستان آبیک با توجه پتانسیل‌های موجود اعم از حوزه صنعت، کشاورزی، شهرک‌های صنعتی، دامپروری، معادن جا برای کار کردن زیاد است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت صحیح برای رفع مشکلات و معضلات این شهرستان گام برداشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی با مدیران شهرستان آبیک افزود: به مدیران اذعان کرده‌ام که هرجایی که به نفع مردم باشد، باید ضمن استفاده از انعطاف قانون، با ارائه راهکارهای مناسب نسبت به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

لوله‌های تولید شده خط انتقال آب در مرحله روکش

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک با بیان اینکه از دو هفته گذشته لوله‌های تولید شده خط انتقال آب آبیک در مرحله روکش قرار گرفته، ادامه داد: با خوش خبری استاندار محترم و پیگیری های نمایندگان ، مبلغ 150 میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها به این پروژه اختصاص یافته که امیدواریم در تحقق رسیدن آب سد طالقان به آبیک تسریع شود که در این مرحله تاکنون ۹۰ شاخه لوله وارد محل پروژه شده است.

فتوحی اضافه کرد: استاندار قزوین در خصوص صدور مجوز ساخت و ساز در شهر زیاران پیگیری لازم را از ماه‌های ابتدایی حضور در استان  انجام داده و خبرهای خوبی در راه است و به زودی اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بیمارستان دولتی شهدا هم اتفاقاتی خواسته و ناخواسته افتاده و مشکلاتی ایجاد شده که با تاکید استاندار قزوین و پیگیری نمایندگان مجلس برای ارتقای این بیمارستان تصمیماتی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شهرستان  قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه استعلام‌ها توسط دستگاه متولی صدور پروانه معادن خیلی دقیق صورت نگرفته، به تشکیل کمیته ویژه معادن به صورت هر ۱۵ روز  در خصوص معادن آبیک به تفکیک بررسی از سوی ادارات منابع طبیعی  و آبخیزداری، صنعت، معدن و تجارت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و حفاظت از محیط زیست اشاره و تصریح کرد: دستگاه‎‌های متولی باید گزارش دهند که معادن چه اقداماتی را باید انجام می‌دادند، چه اقداماتی انجام داده‌اند و چه اقداماتی باید انجام دهند.

فتوحی در ادامه با اشاره به رها شدن دشت الله‌اباد در شهرستان آبیک و ارائه چندین پیشنهاد برای احیای این دشت و تبدیل به منطقه گردشگری و استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه شهر آبیک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد:  ابتدای سال آینده استاندار قزوین بازدیدی از این دشت خواهد کرد و این موضوع بررسی و در صورت نداشتن مسائل زیست محیطی، اقدامات اجرایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسایل و مشکلات مردم در شهرستان مربوط به نبود بودجه نبوده و خیلی از مسائل، مدیریتی و نظارتی  است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت فضای مجازی به نحو احسن باید استفاده کرد و اگر انتقادی هم مطرح می‌شود مشکلی نیست و نقاط ضعف مسئولان، فساد و قانون گریزی برخی افراد مشخص می‌شود.

این مسئول بیان کرد: برای تعیین مدیران شهرستان آبیک در درجه نخست پاکدستی، انقلابی، کارآیی مدنظر بوده و در صورت داشتن تخصص و کارآمدی، در شرایط برابر گزینه بومی در اولویت قرار دارد در غیر این صوت، نمی‌توانم سرنوشت مردم را با مسائل سیاسی گره بزنم چرا که باید آن دنیا پاسخگو باشم.

تصویب ۱.۵ میلیارد تومان برای ساخت درمانگاه جدید در زیاران

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک افزود: مبلغ ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ساختمان جدید درمانگاه شهر زیاران تصویب شده که در کمیته برنامه ریزی شهرستان هم تثبیت شد و امیدواریم بعد از امضای تفاهم نامه ساخت با بسیج سازندگی کلنگ ساختمان جدید به زمین زده شود .

فتوحی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان آبیک بیداد می‌کند و به مسئولان جهاد کشاورزی و امور اراضی تاکید کرده‌ام که با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب  شهرستان، نسبت به  تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز اقدام شود.

وی از پیگیری ویژه در خصوص جاده‌های روستاهای رضی‌آباد و زعفران بخش بشاریات خبر داد و اضافه کرد: با مساعد شدن آب و هوا، آسفالت و  لکه‌گیری جاده خاکعلی به آبیک آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک این را هم گفت که از سال آینده  بازدید از روستاها و بخش‌ها در روزهای جمعه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول