اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سه اثر ادبی بومی در آذربایجان‌غربی رونمایی شد

همزمان با هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همت محفل ادبی هاتف، آیین رونمایی از سه اثر ادبی بومی در کتابخانه مرکزی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

سه اثر ادبی بومی در آذربایجان‌غربی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس در ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در این آیین کتاب «اورک دامجیلاری» اثر غلامعلی کریمی، کتاب «سن گلمه سن من گلرم» اثر میکاییل عباس زاده و کتاب «طغیان عطش» اثر ویدا افضلی از مجموعه اشعار  اعضای محفل ادبی هاتف رونمایی شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: در این روز فرخنده، توفیق رونمایی از سه مجموعه شعر از آثار اعضای محفل ادبی هاتف نصیبمان شده و امید است این اقدام گامی در در راستای حمایت از نویسندگان ارزشمند بومی باشد.

وی با اشاره به سبقه فرهنگی و تاریخی استان آذربایجان‌غربی گفت: تلاش می کنیم با معرفی هر چه بیشتر این آثار، توجه به آثار ادبی و حمایت از نویسندگان بومی جایگاه ویژه ای در حوزه ادبیات داشته باشیم و این امر مهم با همکاری سازمان های فرهنگی محقق خواهد شد.

معصومی تصریح کرد: نویسندگان، سفیر کتابخوانی هستند و می توان از نفوذ کلام و پتانسیل آنان در ترویج فرهنگ کتاب خوانی و جذب اقشار مختلف به کتابخانه‌های عمومی بهره مند شد.

سخنرانی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر محفل ادبی هاتف، شعرخوانی ادبای بومی، تقدیر از نویسندگان و شاعران و کتابخانه گردی حاضرین از بخش های دیگر این  آیین ادبی بود.

به گزارش فارس، امسال در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی بیش از چهار هزار و ۳۱۷ نسخه کتاب توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

علاوه به کتاب‌های اهدایی توسط کتابخانه ملی، تعداد ۲۹ هزار جلد کتاب دیگر در دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» توسط خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

هم اکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و امید است منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

انتهای پیام
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول