اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعزام ۲ هزار دانشجوی اصفهانی به سرزمین‌های نور

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: اعزام ۲ هزار نفر از دانشجویان اصفهان به سرزمین‌های نور از هفدهم اسفند آغاز شد و تا۲۷ اسفند ادامه دارد.

اعزام ۲ هزار دانشجوی اصفهانی به سرزمین‌های نور

سید هادی انوری رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص کاروان‌های راهیان نور دانشجویان استان اصفهان اظهارکرد: راهیان نور در بسیج دانشجویی یک حرکت کاملا مؤثر، پر خیر و برکت و از برنامه‌های خاص بسیج دانشجویی و جریان دانشجویی محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت آن در رشد و کادرسازی نیروهای انقلای و آشنایی با دستاوردهای انقلاب عنایت ویژه‌ای در بسیج دانشجویی به آن وجود دارد.

راهیان نور یک فناوری برای استخراج گنج دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب تأکیدات زیادی برای راهیان نور مطرح است، یادآور شد: ایشان خطاب به تشکل‌های دانشجویی بیان می‌کنند که برای دست یافتن به هر ثروت و گنجی، نیاز به فناوری داریم و نگاه بسیج دانشجویی به راهیان نور نیز به‌عنوان یک فناوری است، فناوری برای استخراج گنج دفاع مقدس.

انوری افزود: راهیان‌ نور گنجی است که وقتی به آن توجه شود می‌توان با استفاده از آن به‌عنوان مدل فکری و عملیاتی و برنامه ریزی دفاع مقدس بسیاری از نیازهای فعلی کشور را رفع کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین در دل راهیان نور و دفاع مقدس قرار دارد، توضیح داد: اگر از موارد را به خوبی تبیین کنیم، توانسته‌ایم نیازهای اساسی کشوررا پاسخ دهیم و  یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی در شرایط جنگ روایت‌ها، تبیین روایت‌های ناب دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اهمیت راهیان نور عنوان کرد: پس از ۲ سال وقفه ناشی از شیوع کرونا، بسیج دانشجویی با توجه به وظیفه خود و همچنین احتمال گره‌‌گشایی در بحث راهیان نور، از دی‌ماه قرارگاه راهیان نور استان اصفهان را فعال کرد و مقدمات آن را با موضوع جهاد تبیین  ودستاوردهای دوران دفاع مقدس تدوین کردند و در نهایت از  اواخر بهمن ماه  شروع برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفت.

انوری با بیان اینکه طراحی و سازماندهی این حرکت عظیم در بسیج دانشجوییصورت گرفت، تصریح کرد: دانشجویان در سامانه مخصوص «ره نور» ثبت نام خود را شروع کردند و استقبال خوبی هم شکل گرفت.

اعزام ۲ هزار دانشجو در کاروان‌های پنج روزه راهیان نور 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف در قالب ۲ نوع اعزام مستقل و متمرکز اعزام می‌شوند، یادآور شد: امسال بیش از ۲ هزار دانشجو به یادمان‌های دفاع مقدس اعزام می‌شوند و این حرکت از روز ۱۷ اسفند شروع و تا ۲۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی پیرامون جزئیات سفر کاروان‌های دانشجویی خاطرنشان کرد؛ سفر کاروان‌ها پنج روزه است که تعدادی هم اکنون در مناطق عملیاتی هستند و در روزهای آینده هم کاروان‌های دیگر به مناطق اعزام خواهند شد.

انوری در رابطه با اهداف برگزاری سفر راهیان نور تصریح کرد:راهیان نور یک ثروت است و در گنج و ثروت نکات زیادی وجود دارد که هر صفحه از آن در عرصه معنوی، کادرسازی ،مدیریتی و تربیتی از دفاع مقدس دنیایی از مطالب را دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در خصوص دیگر اهداف برگزاری اردوی راهیان نور توضیح داد: آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، مدل مدیریتی دوران دفاع مقدس، حرکت‌های جهادی و انقلابی دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط تحریم و در سخت‌ترین شرایط میدان از دیگر اهداف مد نظر برای برگزاری این اردو است؛ نیاز است که دانشجویان در چنین شرایطی ابتکار و خلاقیت داشته باشند همچنین می‌توان در شرایط موجود با استفاده از ظرفیت نیروی جوان مومن انقلابی پای کار انقلاب ایستاد و با دست خالی جلوی دشمن ایستادگی کرد.

 وی افزود:موارد مطرح شده عامل تقویت روحیه معنوی، اعتقادی و انگیزشی است و در بسیج دانشجویی برایمان مهم است که با اعزام کاروان‌های راهیان نور کمک به رشد و توانمندسازی دانشجویان و همزاد پنداری با فرهنگ شهادت رقم بخورد.

 انوری با تأکید بر اینکه برنامه ریزی راهیان نور استان اصفهان برای بازدید از مناطق عملیاتی بر اساس سیر خاصی برنامه‌ریزی شده است، توضیح داد: این بازدیدها  بر اساس وقایع سال‌های اول  و آخردفاع مقدس می‌باشد که یک سیر تربیتی و حائز اهمیت است و این نکته نیز قابل توجه است که درسال‌های ابتدای جنگ فضای حاکم بر کشور چگونه بوده؟

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با یادآوری اینکه اگر عده‌ای الان شعار ما نمی‌توانیم سر می‌دهند، در آن سال‌ها هم افرادی بودند می‌گفتند نمی‌توان در مقابل دشمن ایستاد و شعار زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم سر می‌دادند، تصریح کرد: شاهد بودیم که در همان سال‌ها  یک تفکر انقلابی آمد و پای انقلاب ایستاد، شد و توانست؛ نیاز است جوانان خودشان را بسازند و تقویت کنند، با روحیه جهادی و انقلابی آشنا شوند و با نگاه و امید به آن، در مدل خودشان مانند یک چراغ بر دیگران هم اثرگذار باشند.

دانشجویان در بسیج دانشجویی خود را طراحی می‌کنند

وی با بیان اینکه به جز جهاد تبیین و بیان دستاوردهای دفاع مقدس، رشد و کادرسازی دانشجو هم ملاک است، عنوان کرد: دانشجویان در بسیج دانشجویی خودشان طراحی می‌کنند و دنبال تهیه اردوگاه تدارکات و پشتیبانی، تهیه خوراک فکری هستند یعنی در  این عرصه رشد پیدا می کنند و به نوعی کادر آینده انقلاب اسلامی را در این عرصه فناوری مهیا می‌کنند.

انوری در پایان در رابطه با تمهیدات بهداشتی لازم برای برگزاری کاروان‌ها با توجه به شرایط کرونا تصریح داشت: از شرایط ثبت نام در کاروان راهیان نور دانشجویی، تاکید بر تزریق دز سوم واکسن است و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در اردوگاه‌ها و یادمان ها ،استفاده از ماسک و گیاهان دارویی که سیستم ایمنی بدن را تقویت کند در دستور کار قرار دارد و در کنار آن حضور پزشک و پرستاردر مناطق و حتی شرایط قرنطینه هم پیش بینی شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول