اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طرح توسعه امامزاده سید عباس (ع) بجنورد پس از کلنگ زنی، متوقف شد/شهرداری شاکی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد گفت: شهرداری علیه اوقاف شکایتی مبنی بر مالکیت زمین ضلع شمالی امامزاده سید عباس (ع) انجام داده است و همین امر سبب شد تا پروژه متوقف شود.

طرح توسعه امامزاده سید عباس (ع) بجنورد پس از کلنگ زنی، متوقف شد/شهرداری شاکی است

محمدرضا درتومی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد از تعلیق این پروژه به واسطه تنظیم شکایت شهردار پیشین علیه اوقاف مبنی بر مالکیت زمین ضلع شمالی امامزاده سید عباس (ع) خبرداد و اظهار کرد: بر این اساس طرح توسعه از حدود ۵ ماه گذشته و بعد از کلنگ زنی معلق است.

وی با بیان این که در گذشته در این خصوص به توافق رسیده بودیم و رأی به نفع اوقاف صادر شده بود و اوقاف سند تک برگی نیز دارد، گفت: اما  شهرداری به استناد یک سری مواد قانونی شکایت کرده و همین امر سبب شد تا پروژه متوقف شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرمانداری و استانداری برای شکل‌گیری پروژه اشاره کرد و افزود: اما در حال حاضر  پروژه مسکوت است؛ پروژه ای که در ابتدا ۶ هکتار بود و بعد از پیگیری های متداوم استاندار سابق و مسئولان استانی تصمیم بر این شد تا در  ۳۲.۵ هکتار توسعه یابد.

درتومی به ارائه جزئیاتی از  این پروژه پرداخت و با اشاره به جلساتی که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه استاندار سابق داشتند، گفت: مقرر شده  بود تا سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه داشته باشد، اما با  توجه به  اختلاف حقوقی، سازمان اوقاف و امور خیریه طرح را متوقف کرده است، هر چند پروژه به نحوی طراحی  شده است که قابلیت سرمایه  گذاری های خرد را هم دارد، اما منطقی تر این است که سرمایه گذار کلان وارد شود و امورات را به سرمایه گذار خرد واگذار کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد با بیان این که پروژه  به فازهای تجاری، رفاهی و خدماتی، مذهبی و فرهنگی تقسیم  بندی شده است، اظهار داشت: مقرر شده  بود  تا با اولویت فاز درآمدزایی بتواند اعتبار را تامین  کند و پروژه تداوم یابد.

وی این  پروژه را مجموعه بسیار بزرگ با کاربری های متعدد مورد نیاز شهر شامل فضای ورزشی، مجتمع‌های اقامتی، تجاری و  مراکزخرید، مراکز درمانی در قالب شهر سلامت و مجتمع‌های فرهنگی، گردشگری تفریحی و رستوران ها و فضای تاریخی که با فضای میراثی در ضلع شمالی مجموعه دهکده مقاومت بسیج مرتبط است، عنوان‌کرد که می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های شهر و استان را برطرف کند.

درتومی از این که طرح توسعه بنا در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال انجام شود، سخن گفت و افزود: فاز نخست این طرح  از ضلع شمالی حد فاصل میدان دفاع مقدس تا خیابان حرم که روبروی درب شمالی امامزاده است، توسعه پیدا می کند و در فاز دوم پارک جنگلی جنوب امامزاده توسعه پیدا می کند و همزمان فضاسازی داخل امامزاده انجام می گیرد.

وی با توجه به عظیم بودن پروژه لازمه اجرایی شدن آن را انسجام بین بخشی عنوان  اظهار امیدواری کرد: دستگاه ها پای کار بیایند تا پروژه ای که به نفع مردم این منطقه است و اجرای آن می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه کمک و منطقه را از حاشیه نشینی خارج کند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول