اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بیشترین کاهش هفتگی قیمت نفت در 4 ماه گذشته رقم خورد

درحالی که بازارهای جهانی با قیمت بالای 112 دلار برای هر بشکه نفت بسته شد اما قیمت این کالای اساسی طی هفته گذشته بیشترین کاهش در بیش از 4 ماه گذشته را به خود اختصاص داده است.

بیشترین کاهش هفتگی قیمت نفت در 4 ماه گذشته رقم خورد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، درحالی که تجار در حال ارزیابی بهبود چشم انداز عرضه هستند، بازارهای جهانی در حالی بسته شد که قیمت نفت افزایش یافت اما به طور کلی، قیمت این کالای اساسی بیشترین کاهش هفتگی از ماه نوامبر گذشته را ثبت کرد.

با عملیات نظامی روسیه در اوکراین و به دنبال آن تحریم های غرب علیه روسیه و تحریم نفتی این کشور از سوی آمریکا و انگلیس، نگرانی هایی در مورد چشم انداز عرضه نفت به وجود آمد.

از زمان عملیات روسیه، قیمت نفت افزایش یافت؛ قیمت نفت به بالاترین رقم از سال 2008 رسید اما پس از اینکه برخی از تولیدکنندگان سیگنال هایی در مورد احتمال افزایش عرضه دادند، قیمت بهبود یافت.

هر بشکه نفت برنت با 3 دلار و 34 سنت افزایش 112.67 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 3 دلار و 31 سنت افزایش 109.33 دلار معامله شد.

به نوشته رویترز، با توقف مذاکرات ایران در روز جمعه، نگرانی ها در مورد محدود شدن عرضه دوباره شدت گرفته است.

جیووآنی استانوو، تحلیلگر UBS گفت: «توقف مذاکرات ایران یکی از عوامل تقویت بازارهاست؛ بازیگران بازار به دقت آمار صادرات روسیه را دنبال می کنند تا متوجه شوند چه میزان عرضه نفت این کشور اختلال پیدا کرده است.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورهای صنعتی گروه «جی 7» وضعیت تجاری «مطلوب ترین مقصد تجاری» روسیه را لغو خواهند کرد و تحریم هایی بر مواد غذایی، الماس و غیره این کشور وضع کرد.

استانوو گفت: تمرکز بازار در هفته آینده بر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد بازارهای نفتی و گزارش اوپک است. هر دو قبلا اعلام کرده بودند بازار امسال با فزونی عرضه مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول