اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مشارکت 70 درصدی شهروندان ترکمن در انتخابات ریاست جمهوری

کمسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان اعلام کرد تا ساعت 13 به وقت محلی 70 درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند.

مشارکت 70 درصدی شهروندان ترکمن در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کمسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان اعلام کرد تا ساعت 11 به وقت محلی 51.05 درصد از کل رای دهندگان در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ترکمنستان رای داده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات، مشارکت در همه مناطق بالا است، در عین حال، 62.24 درصد از کل رای دهندگان ثبت نام شده قبلاً در رای گیری در خارج از کشور شرکت کرده اند، زیرا در برخی کشورها به دلیل تفاوت زمان، رای گیری زودتر آغاز شده است.

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات تا ساعت 13  حدود 71.90 درصد از رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان رای دادند.

بر این اساس، در استان آخال  71.86 درصد، در استان بالکان،  3.46 7درصد، در استان داش آغوز 70.73 درصد، در استان  لباب، 71.29 درصد، در استان مرو  72.71 درصد و در شهر عشق آباد 72.83 مردم رای داده اند.

همچنین 63.19 درصد از رای دهندگان خارج از کشور در شعب اخذ رای خارج از کشور رای دادند.

در قلمرو ترکمنستان، رای گیری در 2.5 هزار شعبه رای گیری انجام می‌شود. این انتخابات توسط 2.7 هزار ناظر ملی و همچنین حدود 50 ناظر بین المللی از کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، سازمان کشورهای ترک و کشورهای خارجی نظارت می‌شود.

در مجموع حدود 3.5 میلیون شهروند ترکمنستان برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند. 9 نامزد برای ریاست جمهوری رقابت می کنند  که سه نفر از احزاب سیاسی و شش نفر از گروه های ابتکاری از شهروندان می‌باشند.

 رای گیری تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت، همچنین به دستور رئیس جمهور ترکمنستان مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روز  شنبه  19 مارس برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول