اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گلایه استاندار مازندران از سازمان محیط زیست/ بلاتکلیفی استان در توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری

استاندار مازندران با اشاره به بلاتکلیف بودن استان در بحث توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری، گفت: مازندران از اقتصاد دریا سودی نمی‌برد؛ دستگاهی به نام محیط زیست در تمام عرصه‌ها فقط جواب سربالا می‌دهد و جلوی بسیاری از پروژه‌های استان را گرفته است.

گلایه استاندار مازندران از سازمان محیط زیست/ بلاتکلیفی استان در توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت مردمی همراه با گفتمان خدمت و عدالت زمینه افزایش امید و سرمایه اجتماعی نظام اسلامی فراهم شده است.

وی گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور از جلوه‌های تحقق خدمت و عدالت در کشور است.

استاندار مازندران با اشاره به مشارکت ۶۱ درصدی مردم استان در انتخابات، افزود: مردم استان مازندران با افتخار به آیت الله رئیسی رای دادند و امید دارند که دولت به اهداف بلندش برسد.

*فقدان برنامه جامع برای توسعه مازندران

حسینی‌پور با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های که در استان مازندران وجود دارد، تصریح کرد: از ظرفیت کشورهای حاشیه دریای خزر استفاده مناسبی نشده است، در حوزه صادرات تنها بخشی از محصولات کشاورزی استان به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی افزود: این استان از فقدان برنامه‌ای جامع برای توسعه رنج می‌برد، سند آمایش استان در ادوار مختلف به شکل کپی در اختیار دولت‌های جدید قرار گرفته اما هنوز سند آمایش دقیقی از وضعیت اقتصادی استان ندارد.

*بلاتکلیفی مازندران در توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری

استاندار مازندران با اشاره به بلاتکلیف بودن استان در بحث توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری، بیان کرد: در این زمینه سند آمایشی مناسبی وجود ندارد.

حسینی‌پور کمبود نقدینگی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی را از دیگر چالش‌های این استان ذکر کرد و ادامه داد: برخی از واحدها و فعالان اقتصادی در این بخش دچار مشکل هستند.

*مازندران از اقتصاد دریا سودی نمی‌برد

وی با اعلام اینکه مازندران خدمات ملی به کشور ارائه می‌دهد، اما بهره‌ای بودجه ملی نمی‌برد، گفت: انباشت زباله و پسماند جز پرمسئله‌ترین چالش‌های استان است که در هر دوره‌ای مسؤولان با این معضل مواجه بودند که به دلیل عدم حمایت‌ دولت‌ها در گذشته در حال حاضر به بحران تبدیل شده که در این دولت انتظار داریم با حمایت دولت به نتایج مناسبی برسد.

استاندار مازندران در ادامه با اعلام اینکه مازندران از اقتصاد دریا سودی نمی‌برد، عنوان کرد: دستگاهی به نام محیط زیست در تمام عرصه‌ها فقط جواب سربالا می‌دهد، جلوی بسیاری از پروژه‌های استان را گرفته است، اگر بخواهیم از ظرفیت استان بهره‌برداری کنیم باید چاره‌اندیشی شود.

*تنها پروژه آزادراهی مازندران ۲۵ ساله شد

حسینی‌پور یادآور شد: مازندران نیازمند توجه ویژه‌ای است که در این مدت برنامه‌ راهبردی تحول اساسی استان را در بحث داخلی، خارجی و کشورهای اورآسیا آماده کردیم تا بتوانیم به سرانجام مناسب برسد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه راه‌های استان وجود دارد، افزود: عمر تنها پروژه آزادراهی استان مازندران ۲۵ سال می‌گذرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول