اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سلامت مردم «سروک» در خطر/بهداشت محیط چکاره است؟+تصاویر

انباشت زباله ها در جداول آب کشاورزی سروک در حالی است که این نقطه یکی از مناطق خوش نشین و به عبارتی بالای شهر یاسوج بوده که صدها میلیارد تومان هزینه ساخت منازل مسکونی لاکچری در آن شده است.

سلامت مردم «سروک» در خطر/بهداشت محیط چکاره است؟+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای مختلف به خصوص یاسوج بی‌توجهی به سلامت و بهداشت مردم است.

در همه نقاط و فضاها و اماکنی که مردم رفت و آمد دارند به خصوص اماکن‌گردشگری ردپایی از زباله وجود دارد و ادارات متولی کمتر به فکر سلامت و بهداشت مردم هستند.

جولان زباله‌ها از کوه و دشت گرفته تا چشمه و رودخانه و جداول کشاورزی به وفور در همه جای استان دیده می شود. در یکی از موارد جدول آب کشاورزی منطقه سروک یاسوج منظره بسیار زشت و نازیبایی ترسیم شده که بدتر از آن تهدید جدی سلامت مردم است.

بنا به گفته برخی از اهالی منطقه، انباشت زباله در جداول آب کشاورزی در فصولی از سال بوی مشمئز کننده را متصاعد کرده و مردم سوک از این بوی نامطبوع به ستوه آمده‌اند.

انباشت زباله ها در جداول آب کشاورزی سروک در حالی است که این نقطه یکی از مناطق خوش نشین و به عبارتی بالای شهر یاسوج بوده که صدها میلیارد تومان هزینه ساخت منازل مسکونی لاکچری در آن شده و بیشتر ثروتمندان یاسوجی و غیر یاسوجی و غیر بومی استان در این منطقه برای سکونت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هر چند در این نقطه از شهر ساکنین قدیمی و اولیه و گاهاً افراد محروم نیز زندگی می کنند که لازم است به هر صورت ممکن دستگاه‌های متولی از جمله واحد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بازدیدی از آن داشته باشند.

معلوم نیست چرا مسئولان بهداشت استان چنین وضعیتی را در نقاط مختلف گزارش نمی‌کنند و دنبال رفع آن نیستند که مخل سلامت مردم است.

امور آب و جهاد کشاورزی نیز شاید از دستگاه‌های متولی باشند که ارتباطی با این قضیه دارند و لازم است در صورت داشتن مسئولیت، آنها نیز وظایف خود را به درستی انجام دهند.

سوال آحر این است چرا مسئولان متولی نسبت به تصمیم‌گیری جهت هدایت فاضلاب خانگی و جلوگیری از ورود آن به جداول آب کشاورزی اقدامی نمی‌کنند و در این بین نقش دهیاری چیست.؟

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول