اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برنامه‌ریزی برای احداث ۶ هزار خانه بهداشت در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اولویت اصلی ما ایجاد خانه‌های بهداشت است، گفت: برنامه ما احداث ۶ هزار خانه بهداشت در کشور بوده زیرا خانه بهداشت مهم‌ترین پایگاه ما در بهداشت و درمان جامعه است.

برنامه‌ریزی برای احداث ۶ هزار خانه بهداشت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور عصر امروز در جلسه شورای اداری محمودآباد، اظهار کرد: ما گردشگری را به عنوان پیشگیری می‌دانیم و توقع داریم که گردشگری را پیشرفته‌تر و از امکانات بیشتر در شهرهایی مانند محمودآباد که نزدیک‌ترین ساحل به تهران و نعمت بزرگی است، استفاده کنند.

وی گفت: سالم بودن محیط زیست بسیار مهم بوده و ساحل ما نباید ساحلی باشد که آدم رغبت نگاه کردن به آن را نداشته باشد و این موضوع فرهنگ ما است و این مردم‌ هستند که باید ساحل را پاک نگه دارند و بهداشت را مهمترین چیز در ساحل بدانند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما باید عادت کنیم که زباله را در طبیعت رها نکنیم و به محیط زیست اهمیت بدهیم.

عین اللهی از خبرنگاران و فعالان رسانه خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه بهداشت شد و عنوان کرد: ما فرهنگ غنی، کهن و قوی داریم، بنابراین باید خودمان برای بهداشت محیط زیست تلاش کنیم.
 


وی تصریح کرد: بیشترین آمار تلفات در کشور را در مازندران در حوزه تصادفات بوده و علت این تصادفات وحشتناک، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سبقت غیر مجاز است.

وزیر بهداشت اعلام کرد : نکته مهم در پساکرونا ، آثار زیان‌باری است که از نظر آموزش و پرورش، اجتماعی و اقتصادی داریم که باید برای آن برنامه محکم‌تری داشته باشیم زیرا با این وضعیت دو ساله کرونایی، آسیب زیادی به آموزش وارد شده و فرزندان ما، نسل آینده کشور هستند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: می توان با سرمایه‌گذاری، گردشگری سلامت را در محمودآباد با داشتن بیمارستان مجهزی که در مجاورت دریا قرار گرفته، ایجاد کرد تا تأثیرگذار باشد.

وی در پایان با بیان اینکه اولویت اصلی ما خانه‌های بهداشت است،گفت: برنامه ما احداث ۶ هزار خانه بهداشت است و هر مکانی که برای گسترش و اضافه کردن خانه بهداشت در محمودآباد فراهم باشد ، ما به سرعت آن را انجام می دهیم زیرا خانه بهداشت مهمترین پایگاه ما در بهداشت و درمان کشور است.

*ضرورت تامین تجهیزات درمانگاه تخصصی محمودآباد

حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام  جمعه محمودآباد در جلسه شورای اداری این شهرستان عنوان کرد: همه عزیزانی که در سفر، رئیس جمهور محترم را همراهی می‌کنند، اصل این سفر را مقام معظم رهبری تاکید و تایید کردند که بسیار عمل ارزشمند و ستودنی است و ما هم تقدیر و تشکر می‌کنیم نسبت به چنین سفرهایی که شما دارید و مردم به این دولت مکتبی و ان‌شاءالله کارآمد امید بستند واگر خدایی نکرده در طول سال با جمع بندی مشکلات استان‌ها، مردم در طول سفر ببینند که نتیجه آنچنانی عاید نشده، ناامید می‌شوند.

وی تاکید کرد: توقع دارم بابت آب کشاورزی این شهر فکر اساسی شود و آب آشامیدنی هم در دستور کار قرار بگیرد چرا که در تابستان همیشه بحران آب در محمودآباد حاکم است.

خطیب جمعه محمودآباد خواستار تامین تجهیزات درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی این شهر شد و گفت : تجهیزات بسیار سطح پایین است و در شأن مردم شهرستان نیست و انتظار داریم با نگاه ارزشمند وزیر مشکلات آن حل شود.

*انباشت ۲۰ هزار تن زباله در محمودآباد

خسرو طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد در جلسه شورای اداری اظهار کرد: شهرستان محمودآباد در قسمت مرکزی استان مازندران قرار دارد و در سال ۱۳۷۵ با تلاش مسؤولان به شهرستان تبدیل شده و ویژگی‌های مهم خودش را دارد.

وی افزود : جمعیت محمودآباد حدود ۱۰۲ هزار نفر است که ۵۵ درصد آن را مردان و ۴۵ درصد آن را زنان تشکیل داده اند.

فرماندار محمودآباد یادآور شد: نقطه بارز جمعیت‌ شهرستان این است که حدود ۶۰ درصد مردم در روستا زندگی می‌کنند و شغل آنها کشاورزی، دامپروری، باغ و مرکبات و گلخانه است.

طالبی تصریح کرد: شهرستان محمودآباد دارای دو بخش مرکزی و سرخرود بوده که ۸۵ روستا دارد و نکته بارزی که در تاریخ مردم سرزمین ما می‌درخشد، تقدیم ۴۳۱ آلاله عزیز به نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از این تعداد، ۱۳ تن شهید خوشنام و گمنام، مهمان شهرستان ما هستند.

وی بیان کرد: هزار و ۵۲ جانباز و ۸۶ آزاده سرمایه معنوی شهر ما هستند که در کنار جوانان به عنوان بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت بوده و مشاهیر زیادی را در شهرستان داریم که بارزترین آن مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد دشتی مفسر کبیر نهج‌البلاغه است که شهرت خاصی در بین خاص و عام دارند.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی که در محمودآباد وجود دارد علاوه بر بخش کشاورزی که شغل همه مردم است ، ۸۴ قطعه آب‌بندان، دو مزرعه ماهیان خاویاری و هشت پره صیادی است که تقریباً ۲۵ درصد صید استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

طالبی گفت: حرکت در شهرستان به سمت مکانیزه کردن کشاورزی است و میزان تولید گل و گیاه در شهرستان ما ۹۰ هکتار است که در استان سومین رتبه را داریم و شهرستان محمودآباد ۱۰ درصد برنج را در استان تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه محمودآباد در گردشگری ظرفیت عظیمی دارد ولی مهمترین مشکل در محمودآباد را زباله برشمرد و یادآور شد: ۲۰ هزار تن زباله انباشته شده در شهرستان داشتیم که با همت عزیزان در شهرداری برداشته شده اما هنوز این مشکل حل نشده است.

به گزارش فارس، در ابتدای این جلسه تعدادی از فعالان و نخبگان شهرستان به بیان مشکلات شهرستان پرداخته و خواستار پیگیری و طرح مسائل در جلسه شورای اداری استان با حضور ریاست جمهوری شدند و ولی اله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه به بیان برخی چالش‌ها و مشکلات پرداخت تا نماینده رئیس جمهور در جریان مشکلات اساسی مردم محمودآباد قرار گرفته و در شورای اداری استان مطرح کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول