اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ماهواره نور ۲ عامل خوبی برای بازدارندگی تهاجمات دشمنان است

امام جمعه خیرآباد گفت: این ماهواره می‌تواند اطلاعات را جمع آوری و در حوادثی مثل سیل و زلزله کمک کند این اقدام علاوه بر نمایش قدرت، عامل خوبی برای بازدارندگی تهاجمات دشمنان است.

ماهواره نور ۲ عامل خوبی برای بازدارندگی تهاجمات دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند در سوره مبارکه  انفطار اشاره دارد به آغاز قیامت، جایی که همه انسانها دوباره زنده می‌شوند تا به جزا و پاداش اعمال خود برسند، آن روز همه انسانها اعمال گذشته خود را که در دنیا انجام داده اند می بینند، همچنین کارهایی که انجام داده اند و تا سال‌ها بعد از مرگ آنان ادامه دارد و آنان‌ از نتایج خوب و بد آن بهره‌مند می شوند.

امام جمعه خیرآباد گفت: در روایت داریم که عمل انسان با مرگ او قطع می‌شود مگر کسی که سنت خوب یا بدی را پایه گذاری کرد و بعد از مرگ او نیز آن کار انجام می‌گیرد در این‌صورت آن شخص از ثمرات آن کار بهره مند خواهد شد.

حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: فرزند صالح، صدقه جاریه، درختی که کاشته شود یا کتابی که نوشته شود همه این‌ها از مواردی است که حسنات آن همچنان در پرونده انسان ثبت می‌شود همچنین اگر خدای نکرده عمل قبیحه را آغاز کند که بعد از مرگ او نیز آن کار همچنان ادامه داشته باشد، لذا انسان باید خیلی مواظب کارهایش باشد که مبادا آن کار باعث سنت زشتی شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان قرار داریم، ضمن تبریک این میلاد فرخنده، گفت: از نیازهای جدی جوانان امروز ما تقویت باورهای دینی و ایجاد معنویت می‌باشد، اگر چه امروز جوانان ما نیازمند شغل و مسکن و ازدواج می‌باشند لیکن این امور اگر در جوان متدین انجام نگیرد این جوان فقط از دنیا بهره‌مند خواهد شد و به آنچه که برای آن آفریده شده است نمی‌رسد لذا همه ما چه خانواده و چه مسؤولان جامعه اسلامی وظیفه داریم نیازهای روحی جوانان جامعه را که ایجاد و تقویت معنویت و خدا باوری است را برآورده سازیم که باید این شاخصه را از حضرت علی اکبر علیه السلام آموخت.

خطیب جمعه خیرآباد ضمن بیان اینکه ۲۲ اسفند به نام روز شهدا نامگذاری شده است، ادامه داد: به روح تمامی شهدا درود می‌فرستیم و برای آنان علو درجات مسألت داریم، هرگز نباید فراموش کنیم که عزت و اقتدار و بزرگی امروز ما مرهون جانفشانی شهداست، امروز همه ما سر سفره شهدا نشسته ایم و میهمان شهدا هستیم، آشنا شدن با شهدا و خط فکری و عملی آنان، ابزار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است.

حجت الاسلام طزری ضمن بیان اینکه در چند روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهواره نور ۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد، عنوان کرد: این ماهواره می‌تواند اطلاعات را جمع آوری و در حوادثی مثل سیل و زلزله کمک کند این اقدام علاوه بر نمایش قدرت، عامل خوبی برای بازدارندگی تهاجمات دشمنان است.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه این ماهواره در دوران تحریم ساخته شده است و جواب خوبی به همه آنان که می‌خواستند ما را در زمین با تحریم قفل کنند است، امروز شاهد آن هستند که ایران اسلامی به‌عنوان اولین کشور مسلمان سینه آسمان را شکافت.

امام جمعه خیرآباد ضمن بیان اینکه در روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان رهبری به چند نکته مهم اشاره کردند، افزود: ایشان علم و فناوری، قدرت نظامی، اقتصاد و رفاه عمومی ‌منطق جذاب و تاثیر گذار بر ملت های دیگر را از ارکان قدرت ملی کشور دانستند که دشمن سال‌هاست بدنبال آن است که این ارکان را از ما بگیرد و گاهی این اقدامات را دشمن از طریق اغوای خواص انجام می‌داد، همانطور که در جریان مذاکرات هسته ای با اغوای خواص اینگونه وانمود کردند که هسته ای نه تنها نیاز نیست بلکه علت تحریم و دشمنی نیز هست و باید برای رفع تحریم آن‌را کنار گذاشت و حال آنکه ما عامل اقتدار خود را کنار گذاشتیم.

حجت الاسلام طزری در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه برای جهاد تبیین علاوه بر تقویت آن، باید زیر ساخت های مطالب ناب و منطق محکم انقلاب را به شیوه های جذاب و نو بیان کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول