اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دولت مردمی به جوانان اعتماد کند

امام جمعه سی سخت گفت: به جوانان مومن انقلابی اعتماد کنید و فرصت و میدان مدیریت به آنان داده شود.

دولت مردمی به جوانان اعتماد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه سی سخت در مسجد جامع امام علی «ع» برگزار شد.

حجت الاسلام مصباح‌نژاد در خطبه اول ضمن توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، یکی از مصادیق تقوا را 'تقوای در خانواده و حفظ حرمت والدین بیان کرد و گفت: والدین حق بزرگی بر فرزندان دارند و طبق آموزه‌های قرآنی نباید کوچک ترین کلمه ای که موجب رنجش آنان شود بر زبان جاری کرد و در نهایت ادب و احترام و لطف و محبت و رحمت باید با آنان رفتار کنیم.

وی گفت: در غیر این صورت نسبت به والدین ظلم کرده‌ایم متاسفانه فرهنگ منحط غربی انسان ها را گستاخ تربیت می کند و ارزش های غربی حریم والدین را می شکند که همه ما باید مراقب این مسئله باشیم و فرزندانمان را طبق تعالیم و مبانی اسلامی تربیت کنیم تا حریم و حدود بین فرزندان و والدین حفظ شود.

خطیب جمعه سی سخت به سلسله مباحث تاثیر عبادت بر شخصیت انسان پرداخت و افزود: طبق قواعد علم روان شناسی و علوم تجربی عبادت حتی بر تولید هورمون های بدن تاثیر مثبت می گذارد و باعث خوشبختی و آرامش انسان عابد می‌گردد و روانکاوان دنیا یکی از راههای درمان بیماران خود را تقویت معنوی افراد می‌دانند که تاثیر مستقیمی بر سلامت روح و جسم انسان خواهد گذاشت و انجام منظم عبادات اعم از نماز، دعا و زیارت در این موضوع مهم نقش و تاثیر شگفتی دارد.

  رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان  دنا در خطبه دوم به ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی و روز شهداء اشاره کرد و افزود: شهدا مظهر شرف؛ استقلال، عزت و امنیت ما هستند و برای رسیدن به سعادت و تعالی به سبک زندگی شهدا نیازمندیم و تجلیل از شهدا وظیفه و واجب همیشگی است.

 امام جمعه سی سخت به میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان اشاره کرد و افزود: حضرت علی اکبر جوان تربیت شده دامان پاک اهل بیت عصمت و طهارت است و شبیه ترین مردم  به رسول خدا بود و تبدیل به الگوی مجاهدت و ایثار جوانان گردید.

وی همچنین ضمن تبریک روز جوان به جوانان ایرانی و خطاب به مسؤلان گفت: به جوانان مومن انقلابی اعتماد کنید و فرصت و میدان مدیریت به آنان دهید تا نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت کنند جوانان هم خودشان را برای تحقق گام دوم انقلاب آماده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دنا به هفته درختکاری هم گریزی زد و به نقش مردم در کاشت و حفظ درختان پرداخت و مشارکت مردم را در حفظ و ترویج این سرمایه های ارزشمند حائز اهمیت دانست.

دبیر قرارگاه ائمه جمعه منطقه ۲ با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه از خدمات و مجاهدتهای خاموش سربازان گمنام در وزارت اطلاعات و سایر نهادهای اطلاعاتی هم تقدیر و توصیه کرد: امنیت اتفاقی نیست و برای تولید آن شهدای ارزشمندی را تقدیم کردیم از جمله برادرانی که گمنام خدمت کردند و گمنام جان خود را برای حفظ انقلاب و کشور  تقدیم کردند و گمنام هم تشییع شدند که خداوند بر اجر آنان بیفزاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول