اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ترویج فرهنگ‌ ایثار، اوج انسانیت به شمار می‌رود/ کسبه انصاف را رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌ ایثار اوج انسانیت به شمار می‌رود، گفت: شهدای ایران و ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان از جان خود برای عزت اسلام و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کل بشریت گذشتند.

ترویج فرهنگ‌ ایثار، اوج انسانیت به شمار می‌رود/ کسبه انصاف را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به قرار گرفتن در آستانه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اشاره و اظهار کرد: پدران، مادران و خانواده‌های شهدا از سرمایه‌های معنوی جامعه هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان  زنجان  افزود: خون مطهر سیدالشهدا(ع) دین اسلام را زنده نگهداشته است و مسلمانان با رفتار، کردار و عزاداری برای امام حسین(ع) راه این امام همام را ادامه می‌دهند.

وی بر نقش مهم شهدا در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: بزرگداشت یاد و نام شهدا سرمایه‌گذاری برای اهداف بلندمدت است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فرهنگ‌ ایثار اوج انسانیت به شمار می‌رود، گفت: شهدای ایران و ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان از جان خود برای عزت اسلام و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کل بشریت گذشتند.

امام جمعه زنجان به حوادث اسفند سال ۶۳ اشاره و تصریح کرد: بر اساس اظهارات خود دشمن در این سال ۱۷ هزار نفر توسط منافقان ترور شدند و سپاه پاسداران با تمام وجود سینه سپر کرده و برای دفاع از قرآن و اسلام تلاش دارند.

وی ادامه داد: در اسفند سال ۶۳ هم با بمب‌گذاری در نماز جمعه تعدادی از هموطنان به شهادت رسیدند و دشمن از هر جایی که می‌ترسد و هراس دارد همان جا را هدف توطئه‌های شوم‌ خود قرار می‌دهد از این رو نماز جمعه قرارگاه بصیرت‌افزایی و تقوا، مهر و محبت به شمار می‌رود.

آیت‌الله خاتمی به ۲۵ اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط مزدوران رژیم بعثی عراق اشاره کرد و گفت: در این روز بسیاری از هموطنان غیرنظامی اعم از کودک و بزرگسال و پیر و جوان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 نماینده ولی فقیه در استان  زنجان با تقدیر از تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: با تلاش‌های هوا فضای سپاه، ایران در زمره فضایی شدن قرار گرفت و نخستین کشور اسلامی بود که ماهواره نور۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین با موفقیت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها در سایه توجه به علوم و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستور قران حصول شده است، ادامه داد: باید از این فعالیت‌ها تقدیر شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه از کسبه منصف زنجانی نیز قدردانی و توصیه کرد تا با انصاف رفتار کنند تا مورد رأفت خداوند متعال قرار بگیرند.

 انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول