اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستگیری قاچاقچیان چوب در منطقه حفاظت شده مله‌گاله

در پی گشت و کنترل‌های شبانه روزی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله، موفق به دستگیری متخلف قاچاق چوب و توقیف یکدستگاه خودرو که در جنگل اقدام به تهیه هیزم بلوط جنگلی می‌کرد، شدند.

دستگیری قاچاقچیان چوب در منطقه حفاظت  شده مله‌گاله

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  روز گذشته در منطقه حفاظت شده مله گاله یک دستگاه خودرو، حامل هیزم تهیه شده از درختان بلوط‌های جنگلی کشف و ضبط شد.

رئیس منطقه حفاظت شده ماله گاله گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز ومله گاله درمنطقه حفاظت شده مله گاله هنگام گشت زنی در منطقه پس از مدتی گشت و کنترل، خودروی نیسان حامل هیزم بلوط را کشف کردند.

افتخارنیا ادامه داد: خودروی نیسان کشف و ضبط شده حامل ۲۵۰ کیلو هیزم بلوط جنگلی بودکه خودرو توقیف شد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در این هفته ۵ فقره پرونده تخلف تخریب وتصرف اراضی وقطع درخت تشکیل شده است.

وی همچنین در خصوص  تهیه هیزم  از چوب های جنگلی و حمل آن گفت: طبق  ماده ۴۲ قانون حفاظت از جنگلها و مراتع، این عمل مجرمانه ممنوع است وطبق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تخریب و تصرف در اراضی دولتی یا شرکت‌های تابعه ممنوع است و اگر شخص یا گروهی بدون اجازه سازمان حفاظت محیط زیست یا مراجع ذیصلاح دیگر مبادرت به عملیاتی نماید که موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی گردد یا‌ اقدام به هر گونه تجاوز و تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در موارد مذکور کند مجرم محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس به منظور حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت به صورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل و حفاظت از انفال الهی هستند.

انتهای پیام/م/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول