اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

روایتی از بازگشت شهید مدافع حرم به زادگاهش؛ احسان آمد به سوی تو، استقبالش کن

حالا شهید احسان کربلایی‌پور بعد از شهید سید عمار موسوی دومین شهید مدافع حرم خوزستانی است که به صورت مستقیم به دست رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسد و نامش در زمره فدائیان بانوی دمشق نوشته می‌شود.

روایتی از بازگشت شهید مدافع حرم به زادگاهش؛ احسان آمد به سوی تو، استقبالش کن

خبرگزاری فارس؛  تقویم هجری خورشیدی روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد که خبری در شهر و دیار شهیدان مدافع حرم اهواز می‌پیچد و همه جا نقل محافل می‌شود، «آلاله‌های دیگری از مدافعان حرم بی‌بی زینب کبری(س) در سوریه پرپر شدند و به آسمان پرکشیدند که یکی از آنان اهوازی است».

این بار شهید احسان کربلایی‌پور از رزمندگان اهوازی جبهه مقاومت به همراه شهید مرتضی سعیدنژاد از تهران در روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه مقارن با چهارم شعبان المعظم سال ۱۴۴۳ هجری قمری ولادت باسعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حمله‌ موشکی رژیم صهیونیستی به حومه‌ شهر دمشق سوریه شهد شیرین شهادت را می‌نوشد و مدال شهادت را به گردن می‌آویزد.

نامش در زمره فدائیان بانوی دمشق نوشته شد

حالا شهید احسان کربلایی‌پور بعد از شهید سید عمار موسوی دومین شهید مدافع حرم خوزستانی است که به صورت مستقیم به دست رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسد و نامش در زمره فدائیان بانوی دمشق نوشته می‌شود.

 

پیکر پاک و مطهر شهید احسان کربلایی‌پور و شهید مرتضی سعیدنژاد پس از شهادت به تهران می‌شوند و در معراج شهدا خانواده‌های این شهدای مدافع حرم و مردم با عزیزان خود وداع می‌کنند و پیکر پاکشان را دربر می‌گیرند.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی‌زاده به فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در این برنامه معنوی در معراج شهدای تهران حضور می‌یابند و با شهیدان کربلایی‌پور و سعیدنژاد وداع می‌کنند.

قرار است پیکر مطهر شهید مدافع حرم احسان کربلایی‌پور بعد از برگزاری برنامه‌های مختلف در تهران به اهواز منتقل شود تا همشهریان او نیز با پیکر پاکش وداع کنند؛ میعادگاه فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز است.

استقبال از شهید

مردم اهواز و سراسر خوزستان فوج فوج خود را به فرودگاه اهواز می‌رسانند پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد، کودک و بزرگسال می‌آیند تا از عزیز تازه شهید خود استقبال کنند.

خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه خانواده معظم شهدای مدافع حرم نیز همراه با دیگر مردم خود را به فرودگاه اهواز رسانده‌اند، تا آئین استقبال از شهید تازه آسمانی شده نورانی‌تر شود، خانواده شهید خمیس حزباوی، خانواده شهید محمود مراداسکندری، خانواده شهید غلامرضا نورانی، خانواده شهیدان عبدالحسن و عبدالرضا باوی، خانواده شهید مدافع حرم حمیدرضا فاطمی‌اطهر، خانواده شهید مدافع حرم رضا عادلی، خانواده شهید مدافع حرم سید فاضل موسوی‌امین، خانواده شهید مدافع حرم سید مهدی موسوی، خانواده شهید مدافع حرم عباس کردونی، خانواده شهید مدافع حرم محمود مراداسکندری، خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی و خانواده شهید مدافع حرم سجاد باوی.

 

بالاخره بعد از ساعت ها انتظار، هواپیمای حمل پیکر مطهر شهید مدافع حرم احسان کربلایی‌پور به زمین می‌نشیند و غوغایی به می‌شود الله اکبر الله اکبر ...

شوری در فرودگاه برپا شده، پیکر شهید با آئین خاص به سمت مردم در حرکت است، این گل پرپر از کجا آمده از سفر شام بلا آمده و مرگ بر اسرائیل از جمله شعارهایی است که مردم با صدای بلند سر می‌دهند.

حال و هوای میزبانان

عشایر بختیاری نیز با لباس زیبای بر تن به استقبال شهیدی آمده‌اند که با تیر کین صهیونیست‌ها خلعت شهادت به تن کرده است.

هر کس حال و هوایی دارد، عبدالرضا حزباوی از جوانان کوی شهید مدرس اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: «در بدو ورود به فرودگاه برای استقبال از پیکر پاک شهید احسان کربلایی‌پور با چند تن از بچه‌های قدیمی با روحیات شهدایی، رزمندگان مدافع حرم و جبهه و جنگ مواجه شدیم که در انتظار شهید هستند.

همه با شور و شعف عجیبی به استقبال آمده بودند بعضی اشک می‌ریختند و بعضی نیز ذکر می‌گفتند، هر کس به نوعی می‌خواست ارادت خود را به مهمانی که به استقبال او آمده اعلام کند. هواپیمای حامل پیکر شهید در فرودگاه اهواز فرود آمد همه مردم مشتاق دیدن پیکر غرقه به خون و بی‌سر شهید کربلایی‌پور بودند تا او را در آغوش بکشند.

ولی از همه جانسوزتر که دل همه را سوزاند لحظه‌ای بود که خانواده شهید کربلایی‌پور همراه با پیکر شهیدشان وارد فرودگاه اهواز شدند ولی خدا را شکر مردم خونگرم اهواز مثل همیشه دین خود را به این شهید ادا کردند و برایش سنگ تمام گذاشتند.»

پیکر شهید بر دستان همشهریانش قرار می‌گیرد و هر کس به طریقی ابراز ارادت می‌کند، یکی الله اکبر الله اکبر می‌گوید، یکی یا زینب یا زینب، یکی صلوات به روح شهید کربلایی‌پور هدیه می‌کند و خواهر شهیدی هم زیر لب و آرام می‌گوید سلام مرا در بهشت به برادر شهیدم برسان.

برای دقایقی پیکر پاک شهید احسان کربلایی‌پور در جایگاهی که در فرودگاه اهواز برای مراسم استقبال آماده شده بود قرار می‌گیرد و یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مداحی می‌پردازد.

همه آمدند

خواهر شهید مدافع حرم محمود مراداسکندری که در مراسم استقبال از پیکر پاک شهید احسان کربلایی‌پور  حضور دارد به خبرگار فارس می‌گوید: «امروز از صبح حال و هوای شهر متلاطم بود پر بود از نگاه‌های منتظر، پر از دل نگرانی برای خانواده شهید، پر از اضطراب برای دوستداران شهید، ساعت که از ۱۲ گذشت دیگر پای ماندن نداشتیم، هر شهید جاذبه‌ای خاص دارد و کششی درونی و انقلابی در وجودت بر پا می‌کند، امروز به فرودگاه آمده‌ایم تا ادای دین کنیم هر چند اندک.

از ساعت یک کم کم فرودگاه اهواز شلوغ شد، خیلی‌ها آمدند، بعضی‌ها با لباس اقوام خود، بعضی‌ها روحانی و ملبس، خیلی‌ها هم به اصطلاح تیپ امروزی بودند ولی اشک می‌ریختند برای شهید.

ساعت نزدیک ۴ شد که پیکر شهید را از هواپیما بر روی دوش مردم قرار دادند، جمعیت حاضر با فریادهای الله اکبر الله اکبر، یا زینب یا زینب و این گل پرپر از کجا آمده، از سفر شام بلا آمده از او استقبال کردند.

انگار برای هر کدام از خانواده شهدا دوباره داغ عزیزش تازه‌ شد و یاد روزهای فراق شهید برایش زنده شد، آرام و آرام بر دستان خود بدرقه‌اش کردیم تا از چشمانمان دور شد، عکس برادر شهیدم در دستم بود زیر لب نجوا می‌کردم برادر جان خوشا به حالت امشب مهمان داری.»

 

مراسم استقبال از پیکر پاک شهید مدافع حرم احسان کربلایی‌پور در فرودگاه اهواز با بدرقه خیل عظیم مردم و خانواده‌های معظم شهدا به پایان می‌رسد اما راهی که در برابر رهروان راه شهدا قرار داده تا ابد زنده و جاوید است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول