اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری کنگره ملی 8000 شهید همدان در سال 1402

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان نیمه اول سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره ملی 8000 شهید همدان در سال 1402

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع)، سردار مظاهر مجیدی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان، اظهار کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصمم است با کمک سازمان‌ها و موسسات فرهنگی و ایجاد همگرایی و تعامل با رده‌های داخلی به ویژه رده‌های سازمان بسیج مستضعفین برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف با عنوان بزرگداشت شهدای استان برگزار کند.

وی افزود: این برنامه‌ها در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولید آثار ماندگار فرهنگی و ایجاد جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، گفت: ستاد دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده و طبق تاریخ اعلامی توسط سازمان بسیج مستضعفین، نیمه اول سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارکان کنگره شهدا در استان عنوان کزد: رئیس شورای سیاستگذاری کنگره نماینده ولی فقیه در استان، رئیس ستاد کنگره استاندار، دبیرکل کنگره فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، سردار مهدی فرجی دبیر ستاد اجرایی و سرهنگ رسول کرمی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد کنگره شهدا هستند.

مجیدی تصریح کرد: سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های کنگره، تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدیدها، گردهمایی‌ها و تجلیل‌ها، برگزاری همایش و جشنواره، تبلیغات و فضاسازی، برگزاری نمایشگاه‌ها و نامگذاری‌هاست.

وی معرفی نقش استان در دفاع مقدس، برگزاری مسابقات در زمینه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار شهدا، فعالیت‌ها در فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی در رسانه، ارائه خدمات اجتماعی و برگزاری اجلاسیه را از دیگر سرفصل‌های فعالیت‌های کنگره شهدا برشمرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه نخستین کنگره شهدای استان سال ۸۹ با فعالیت ۱۸ کمیته برگزار شد، گفت: در این راستا  ۷۴ جلسه شورای سیاست‌گذاری و اجرایی کنگره برای برنامه‌ریزی و پیگیری فعالیت‌ها و یک‌هزار و ۳۷۷ یادواره مختلف قشری در استان به یاد شهدای گرانقدر برگزار شد.

وی با اشاره به چاپ ۱۵۳ عنوان کتاب شامل زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و کتاب عکس و نقش استان در دفاع مقدس با تیراژ یک‌هزار تا ۵ هزار نسخه در نخستین کنگره شهدا افزود: طراحی و چاپ ۸ هزار بلوک تمبر ۱۶ قطعه‌ای شهدا، تکمیل و تجهیز باغ‌موزه، ساخت ۱۲ طرح با عنوان یادمان شهدا در مراکز شهرستان‌ها از دیگر اقدامات بود.

مجیدی از تولید ۲۰۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی ویژه سرداران و رزمندگان شهید در نخستین کنگره شهدا خبر داد و تصریح کرد: به همین مناسبت ۸ هزار اصله نهال به یاد شهدای استان طی هفته درختکاری در اسفندماه ۸۸ غرس شد.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۴۰ مسابقه ورزشی استانی، کشوری و بین‌المللی با عنوان جام سرداران و ۸ هزار شهید استان، ۵۰۰ محفل انسی با قرآن و ۸ هزار مراسم و ختم قرآن و پنج همایش علمی و پژوهشی با همکاری دانشگاه‌ها به یاد شهدا برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اجرای نمایش شب آفتابی به مدت ۳۱ شب، جمع‌آوری آثار شهدا و چاپ ۸ هزار کتابچه سرگذشت‌پژوهی، تهیه آلبوم عکس یادگاری شهدا شامل ۱۰ هزار و ۱۵۲ قطعه عکس و انتشار ۱۱۱ شماره نشریه جاودانه‌ها به صورت ماهیانه به تیراژ ۵ هزار نسخه و توزیع در سطح کشور را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی با اشاره به ساخت تندیس منبت‌کاری شده ویژه اجلاسیه مزین به تصاویر ۲۸ تن از سرداران و امیران شهید ادامه داد: برگزاری جام بین‌المللی فوتبال با عنوان جام شهدا و جشنواره کشوری «شعر رنگ خاک، بوی سیب»، روایتگری ۳۱۳ راوی فتح در مدارس، دو ۸ هزار نفری دانش‌آموزان با نام رهروان شهدا و اجرای اجلاسیه به مدت پنج شب از اقدامات شاخص نخستین کنگره شهدای استان بود.

سردار مجیدی عنوان کرد: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان نیز کمیته‌های ۲۱گانه تشکیل شده و زیر نظر دبیر و با مشارکت نهادها و موسسات دولتی عهده‌دار انجام امور برنامه‌ریزی و اجرایی است.

ترکیب کمیته‌های ۲۱ گانه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان به شرح ذیل است:

کمیته جمع‌آوری آثار شهدا: به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ دبیر کمیته مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان همدان

کمیته پشتیبانی: به ریاست اداره مالی استانداری، دبیر کمیته آماد و پشتیبانی سپاه استان همدان

کمیته تألیف، تدوین و نشر: به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کمیته مرکز حفظ آثارسپاه استان همدان

کمیته علمی و پژوهشی: به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دبیر معاونت علمی و پژوهشی سپاه استان همدان

کمیته نظارت و بازرسی و ارزیابی: به ریاست بازرسی استانداری، دبیر کمیته بازرسی سپاه استان همدان

کمیته طرح و برنامه و بودجه و مالی: به ریاست سازمان برنامه و بودجه استانداری، دبیر کمیته طرح و برنامه و مالی سپاه استان همدان
کمیته یادواره‌ها و امور شهرستان‌ها: به ریاست معاون هماهنگ کننده سپاه، دبیر کمیته مرکز حفظ آثار سپاه استان همدان

کمیته گنجینه‌ها و یادمان‌ها: به ریاست معاون عمرانی استانداری، دبیر کمیته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان

کمیته ورزش و جوانان: به ریاست اداره کل ورزش و جوانان، دبیر کمیته بسیج و ورزشکاران سپاه استان همدان

کمیته تکریم خانواده شهدا و ایثارگران: به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران- دبیر کمیته ایثارگران سپاه استان همدان

کمیته امنیت و حفاظت: به ریاست اداره کل امنیتی استانداری، دبیر کمیته معاونت عملیات سپاه استان همدان

کمیته اقشار و تشکل‌های مردمی: به ریاست معاون امور اجتماعی استانداری، دبیر کمیته معاونت اجتماعی سپاه استان همدان

کمیته رسانه و مطبوعات: به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کمیته سازمان بسیج رسانه سپاه استان همدان

کمیته فضای مجازی و زیرساخت: به ریاست اداره مخابرات استان، دبیر کمیته فضای مجازی سپاه استان همدان

کمیته برگزاری مراسمات و اجلاسیه: به ریاست معاونت سیاسی استانداری، دبیر کمیته تیپ ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان

کمیته دانشگاهیان و اساتید: به ریاست دانشگاه بوعلی سینا همدان، دبیر کمیته سازمان بسیج دانشجویی همدان

کمیته فرهنگی و هنری: به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر کمیته معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان همدان

کمیته امور بانوان: به ریاست معاون امور بانوان استانداری، دبیر کمیته بسیج جامعه زنان سپاه استان همدان

کمیته تبلیغات محیطی و فضاسازی : به ریاست شهرداری همدان، دبیر کمیته معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان همدان

کمیته فرهنگیان و دانش آموزی: به ریاست اداره کل آموزش و پرورش، دبیر کمیته سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان همدان

کمیته اطلاع رسانی و تولیدات رسانه‌ای: به ریاست صدا وسیمای مرکز همدان، دبیر کمیته روابط عمومی سپاه استان همدان

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول